• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Nikon D90

baselutvann

ScanFlyer Gold
Noen som har erfaring? Tanker rundt dette huset? Pga stramt budsjett er det, det eneste huset jeg har penger til pr dags dato...
Noen innspill?

Jeg har nikon D3000 nå. Er det stor forskjell ?
Det er mange forskjeller på disse to,men det kommer helt an på hva du er ute etter og hva du er misfornøyd med, evt mangler, på ditt D3000.
Det å forstå/lære seg sitt kamera i kombinasjon med et godt objektiv og god fototeknikk/eksponering er uansett helt avgjørende for et godt resultat (og er helt uavhengig av type kamera).
Men, skjønner deg godt. Sikler stadig vekk selv etter nyere modeller :p

Jeg har Nikon D90 og er kjempe fornøyd jeg også! Det har jo også fått toppkarakterer hos de fleste som har testet og brukt det.

D90 er på vei ut og vil antagelig bli erstattet av D7000. Ut fra det jeg har sett blir den introdusert på årets Photokina i slutten av denne måneden. Jeg går selv med tanker om å bytte min D80 til en D90 hvis den kommer et godt tilbud når den går ut. Det jeg ser på er at kamera skal ha cmos - sensor. Ellers er jeg av samme oppfatning som beskrevet over at man må lære seg kamera å kjenne, og kunne gjøre manuelle korrigeringer for å få et riktig eksponert bilde.

Back