Nederlandske stat neker økte trafikkrettigheter til MEB3

SQ321

ScanFlyer Gold
Nederlandske stat neker økte trafikkrettigheter til MEB3

Travel Pulse melder følgende:

Aviation Daily reports that the Dutch government has frozen traffic rights to Etihad, Emirates and Qatar airlines between the two countries, citing the age-old mantra that demand does not equal supply.

http://www.travelpulse.com/news/airlines/dutch-government-freezes-gulf-carrier-routes.html

EK vil eksempelvis bli nektet en andre daglige rotasjon.

Ettersom jeg forstår så eier ikke den nederlandske stat stort av AFKLM men AMS er derimot 100% eiet av stat/kommune så de har vel sine motiver. Dette blir en interessant utvikling og spent på hvordan EU vil forholde seg til dette.
 
Re: Nederlandske stat neker økte trafikkrettigheter til MEB3

Og av trafikkrettigheter utenfor EU og Open Skies avtalen med USA er jo biliteralt mellom hvert enkelt land, så dette har ingenting med hvem som eier flyplass eller flyselskap å gjøre

Edit - ser at EU Har en open skies avtale med Qatar og UAE.
 
Re: Nederlandske stat neker økte trafikkrettigheter til MEB3

Venter på denne jeg:
Storbritannia vil redusere avgangene til AMS fordi denne flyplassen spekulerer i å redusere britenes APD-inntekter. Dette vil helt klart gå ut over KLM og KLM cityhopper i tillegg til en rekke britiske selskap som easyJet, flybe og BA, men britene liker ikke at en slik hub-flyplass tar inntekter som den britiske stat skal ha.
 
Re: Nederlandske stat neker økte trafikkrettigheter til MEB3

Venter på denne jeg:
Storbritannia vil redusere avgangene til AMS fordi denne flyplassen spekulerer i å redusere britenes APD-inntekter. Dette vil helt klart gå ut over KLM og KLM cityhopper i tillegg til en rekke britiske selskap som easyJet, flybe og BA, men britene liker ikke at en slik hub-flyplass tar inntekter som den britiske stat skal ha.

Dette er en problemstilling UK må regne med med det avgiftsystemet de har.
 
Re: Nederlandske stat neker økte trafikkrettigheter til MEB3

Det er jo interessant sett i lys av den motsatte situasjonen der USA ikke vil ha DY inn på markedet.
 
Re: Nederlandske stat neker økte trafikkrettigheter til MEB3

Dette er jo litt ironisk all den tid hele KLM sin suksess jo er bygget på og være en internasjonal hub, og dermed har både flyplass og selskap blitt langt større enn hva Amsterdam sin størrelse skulle si. Akkurat slik EK, EY og QR har gjort nå

Og svært mye av KLM sin vekst er jo nettopp avlet frem pga Nederland har hatt svært liberale luftfartsavtaler med andre land. Såvidt jeg husker var de vel første til og ha open skies med USA?

EK vil eksempelvis bli nektet en andre daglige rotasjon


De har allerede 2x daglig. En A380 og en 77W. Mens såvidt jeg ser har Etihad og Qatar 1x daglig
Det som gjør det litt artig er jo at KLM og Etihad har codeshare på KLM som AMS-AUH flight

I tillegg uttalte en av sjefene i Air France-KLM (husker ikke hvem) denne uken at de tjente penger på sin rute til DXB. Hvilket de neppe hadde gjort hadde den påståtte overkapasiteten vært.




Edit - ser at EU Har en open skies avtale med Qatar og UAE.


Det kan ikke stemme da de selskapene har begrensninger til flere EU land, f.eks Tyskland og Frankrike.

Qatar (Air Force) kjøpte også nylig noen Rafael jagerfly fra Frankrike og man regner med QF snart får økte rettigheter derfra
 
Re: Nederlandske stat neker økte trafikkrettigheter til MEB3

Det kan ikke stemme da de selskapene har begrensninger til flere EU land, f.eks Tyskland og Frankrike.

Nei bare så på artikkelen jeg . Virket som det var sånn, men om det ikke stemmer så legger jeg meg flat.
 
Re: Nederlandske stat neker økte trafikkrettigheter til MEB3

http://www.dn.no/nyheter/utenriks/2015/05/25/2052/Ryanair/-ryanair-nei-takk

Ser ikke ut som flyplassen ønsker Ryanair velkommen heller,

- Vi er en anstendig kvalitetsflyplass, sier en talsperson for Amsterdam Schiphol

Ser man på rapporten som omhandlet fremtiden og tiltak for å sikre CPH som fremtidig hub er dette av stor interesse å lese. Her blir nettopp AMS fremhevet som det store forbilde gjennom måten de jobber på og deres rolle som hub.

AMS forsöker å begrense Sandkasse selskapene ved ikke å legge tilrette for vekst og uttaler at FR vil senke kvaliteten på tilbudet flyplassen tilbyr.
Samtid går CPH i den rake motsetning og önsker disse etableringene velkommen
med subsidier og tilrettelegging.

Dette skal det bli spennende å fölge utfallet av!
 
Re: Nederlandske stat neker økte trafikkrettigheter til MEB3

AMS forsöker å begrense Sandkasse selskapene ved ikke å legge tilrette for vekst

Det må også sies at det vil ha begrenset effekt, da selv om det kun rammer O/D trafikken, mens Sandkasseselskapene fortsatt i like stor grad kan stjele potensielle KLM transferpassasjerer fra de andre flyplassene de betjener

Som nevnt tidigere så tror jeg det neppe er helt tilfeldig at KLM f.eks på OSL i langt større grad kommer med E190 istedet for 737 etter Emirates gjorde sin entre her. Og det er det jo lite AMS får gjort noe med
 
Re: Nederlandske stat neker økte trafikkrettigheter til MEB3

Qatar (Air Force) kjøpte også nylig noen Rafael jagerfly fra Frankrike og man regner med QF snart får økte rettigheter derfra

Ser ut som et kjøp av 24 Rafael jagerfly var det som skulle til for og få trafikkrettigheter til Nice og Lyon for Qatar

http://www.leprogres.fr/economie/20...e-nouveaux-droits-de-trafic-vers-lyon-et-nice

Så da er det bare legge inn en stor nok bestilling på tullipaner og tresko, og vips så kan de øke på Amsterdam
 
Back
Top