Jan
ScanFlyer Gold
NB skærer ned
Fra JP.DK
Sterling skærer ned
Det danske lavprisselskab Sterling har skåret sin flåde ned med 15 pct. Årsagen er, at kunderne har svigtet.
Mens konkurrenter som Ryanair og Air Berlin åbner nye ruter i Danmark, har lavprisselskabet Sterling haft svært ved at få solgt sine billetter.
Derfor har selskabet i løbet af det seneste halvår skåret ned i antallet af fly.
Da Sterling købte Maersk Air, havde de to selskaber tilsammen 29 fly, men siden da har Sterling skilt sig af med fire. Det svarer til en nedgang på mellem en halv og en hel million billetter om året.
Reduceret kapacitet
»Det har vi gjort for at reducere kapaciteten; specielt ud af København,« forklarer Stefan Vilner, kommerciel direktør i Sterling.
»Nu er belægningen tilfredsstillende, de 25 fly er vores basisflåde, og der er ingen planer om at reducere antallet yderligere, vi håber tværtimod at kunne øge antallet af fly,« siger han.
Sterling forsøgte i foråret at angribe det finske marked, men det viste sig i løbet af få måneder, at det finske eventyr var for kostbart. Samtlige otte ruter blev med kort varsel lukket ned, og i stedet har Sterling bl.a. kastet sig over dansk indenrigstrafik fra Aalborg for at undgå at flyve med tomme fly.
»I løbet af året har vi - helt i overensstemmelse med planen - undladt at genforhandle leasingaftaler på fly, hvor kontrakten udløb,« fortæller Stefan Vilner.
Med denne tendens går der nok en rum tid før ørnen når de 80-100 fly
han proklamerede NB på sigt skulle op på ved overtagelsen af DM.
Fra JP.DK
Sterling skærer ned
Det danske lavprisselskab Sterling har skåret sin flåde ned med 15 pct. Årsagen er, at kunderne har svigtet.
Mens konkurrenter som Ryanair og Air Berlin åbner nye ruter i Danmark, har lavprisselskabet Sterling haft svært ved at få solgt sine billetter.
Derfor har selskabet i løbet af det seneste halvår skåret ned i antallet af fly.
Da Sterling købte Maersk Air, havde de to selskaber tilsammen 29 fly, men siden da har Sterling skilt sig af med fire. Det svarer til en nedgang på mellem en halv og en hel million billetter om året.
Reduceret kapacitet
»Det har vi gjort for at reducere kapaciteten; specielt ud af København,« forklarer Stefan Vilner, kommerciel direktør i Sterling.
»Nu er belægningen tilfredsstillende, de 25 fly er vores basisflåde, og der er ingen planer om at reducere antallet yderligere, vi håber tværtimod at kunne øge antallet af fly,« siger han.
Sterling forsøgte i foråret at angribe det finske marked, men det viste sig i løbet af få måneder, at det finske eventyr var for kostbart. Samtlige otte ruter blev med kort varsel lukket ned, og i stedet har Sterling bl.a. kastet sig over dansk indenrigstrafik fra Aalborg for at undgå at flyve med tomme fly.
»I løbet af året har vi - helt i overensstemmelse med planen - undladt at genforhandle leasingaftaler på fly, hvor kontrakten udløb,« fortæller Stefan Vilner.
Med denne tendens går der nok en rum tid før ørnen når de 80-100 fly
han proklamerede NB på sigt skulle op på ved overtagelsen af DM.