NAS , trafikktall Aug-05

sail4fun

ScanFlyer Mile High Club
Norwegian fraktet i august 321.365 passasjerer mot 187.558
i august 2004, som gir en økning på 133.807 passasjerer
(71 %), og 103 % vekst i passasjertrafikken (RPK).

Norwegian fraktet i august 321.365 passasjerer mot 187.558
i august 2004, som gir en økning på 133.807 passasjerer
(71 %), og 103 % vekst i passasjertrafikken (RPK).

- Total passasjertrafikk (RPK) økte med 103 % i forhold til
august 2004.

- Total kapasitet (ASK) økte med 48 % i forhold til august
2004.

- Kabinfaktoren var 87 % mot 64 % i august 2004, en økning
på 23 %-poeng.

- For august forventer selskapet en yield i størrelsesorden
NOK 0,60.


Se vedlegg på www.newsweb.no
See English report on www.newsweb.no

http://www.newsweb.no/cdco/atmnt/Traffic_August.pdf?id=39075
 
yield på 60 øre!!!! Fyttigrisen det er lavt!
Med kostnader på 53 øre per ASK og den yielden, får jeg det til å bli et underskudd på ca 2 millioner for august.
 
Hvis det var underskudd på driften i August så lurer jeg på hva de driver med på Fornebu. Hvordan skal de klare overskudd utover da?
 
Trafikktallene er imponerende bra for august. Svært mange passasjerer og høy kabinfaktor. Inntjeningen/yielden burde nok vært bedre, men tror ikke at Norwegian går med underskudd i august.
Dette lover i allefall bra for passasjertallene for flyplassene:) Siden SAS Braathens har fått et konsulentfirma til å dokumentere at lave priser betyr flere reisende, så tyder vel dette på at Norwegian ikke bare "stjeler" passasjerer fra andre selskaper, men også genererer nye reisende.
 
Det kommer helt an på hva deres kostnad per ASK er. I Q2 var den (etter det jeg kan huske) 53 øre, og det skal vel godt gjøres å redusere den ytterligere nå som oljeprisen har ligget godt over 60 dollar/fat i hele august - og NAS ikke har hedget. Men, Kjosern & Co har overrasket meg positivt tidligere. Det som ér dramatisk vil jeg nesten si, er at yielden faller ytterligere. Det holder knapt med høy c/f (som jo er lavere enn i juli), når du har en inntekt på 60 øre per fløyne kilometer, eller knappe 567 kroner per fløyne passasjer - på hele nettet! Det er på inntektssiden Norwegian nå har problemer
 
Helt enig med CK at det er på inntektssiden Norwegian har størst utfordringer slik jeg skrev.
Utgiftene har dem god kontroll på synes det som...
 
Ja, helt klart. Får ikke de også fortjeneste på formidling av leiebil/hotellovernattinger og salg ombord? Er alt dette bakt inn i de 60 ørene?
 
Originally posted by HMWK
Ja, helt klart. Får ikke de også fortjeneste på formidling av leiebil/hotellovernattinger og salg ombord? Er alt dette bakt inn i de 60 ørene?

Det kan jeg vanskelig tenke meg. Yielden er vel regnet ut per solgte setekilometer, om jeg har forstått dette riktig.
 
Originally posted by TOS
Originally posted by HMWK
Ja, helt klart. Får ikke de også fortjeneste på formidling av leiebil/hotellovernattinger og salg ombord? Er alt dette bakt inn i de 60 ørene?

Det kan jeg vanskelig tenke meg. Yielden er vel regnet ut per solgte setekilometer, om jeg har forstått dette riktig.
Enig, tviler på at hotellprovisjoner regnet med her ja. Men tror heller ikke at provisjonene for hotell og leiebil er så store for Norwegian akkurat
 
Norwegian historisk - fyller 9 av 10 flyseter

Administrerende direktør Bjørn Kjos og resten av Norwegian-staben smiler bredt: Ingen i norsk luftfart har før klart å fylle 9 av 10 seter på hver flyavgang.


http://www.bt.no/okonomi/neringsliv/article400764
 
Morsomt med bra markedsandel...håper også passasjerene er sitt ansvar bevisst og er villig til å betale litt mer pr billett!!!
 
Back
Top