• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Narvik lufthavn Framnes' siste dag

KnutW

ScanFlyer Rusty
Medlem
Det kan se ut som om Oslo-eliten med sine gull, platinum, diamanter og gudene vet hva av kort og status, i sin champagnerus og loungetåke rent har glemt at det er siste dag for Framnes. Ihvertfall med rutetrafikk. Flyplassen stenger egentlig ikke formelt før i morgen, men siste rutefly, WF855, går klokken 1959 i kveld. Begivenheten markeres med gravøl i Bodø etter ankomst. Trip report følger!

Det kan se ut som om Oslo-eliten med sine gull, platinum, diamanter og gudene vet hva av kort og status, i sin champagnerus og loungetåke rent har glemt at det er siste dag for Framnes. Ihvertfall med rutetrafikk. Flyplassen stenger egentlig ikke formelt før i morgen, men siste rutefly, WF855, går klokken 1959 i kveld. Begivenheten markeres med gravøl i Bodø etter ankomst. Trip report følger!

Ikke har de lounge og ikke er det noe business class til Narvik Framnes så da er den vel ikke så inntresant flyplass for de med kort i fjonge farger.

Har fjonge farger selv, men også flydd noen ganger til Framnes. Var en artig flyplass!

Husker godt jeg sto utenfor terminalen i 4 timer en lørdags formiddag i snøføyka og ventet på at noen skulle komme å låse opp terminalen. Så ut som en forfrosset snømann når en som jobbet der som vaktmester kom kjørende og synes synd på meg og slapp meg inn. :)

Kim

Mye markeringer rundt omkring, kanskje derfor det er stille her. Mange distingverte personer til stede og til og med åtte striper i cockpit på siste turen.

Widerøe markerer det også på Facebook.

Vurderte å ta en tur dit før nedleggelse, men prisene er helt hinsides.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skulle ikke Framnes egentlig brukes fram til Hålogalandsbrua åpner? Ser det gjenstår et års tid der.

Mye markeringer rundt omkring, kanskje derfor det er stille her. Mange distingverte personer til stede og til og med åtte striper i cockpit på siste turen.

Widerøe markerer det også på Facebook.

16 striper vel 😁

Skulle ikke Framnes egentlig brukes fram til Hålogalandsbrua åpner? Ser det gjenstår et års tid der.

Utbyggingen av brua ble forsinket og Avinor ønsket ikke å endre de planene som allerede var lagt. Fikk politisk aksept for dette.

Espen

Vurderte å ta en tur dit før nedleggelse, men prisene er helt hinsides.

Hva legger du i hinsides? Jeg synes t/r BOO-NVK for kr 1 703 er verd pengene.

Mange må jo reise til Bodø også, pluss at dagstur ble umulig, så sjelden noe fra Oslo under 3500.

Fortsatt langt fra hinsides. Det er merkelig at helgeturer på førsteklasse til MEL tiljubles, men å betale rundt 3 000 for å være med på en historisk begivenhet er "hinsides"...

Jeg betalte ca 750 hver vei og synes det er en helt grei pris. Riktignok ble turen bestilt for et par måneder siden, men jeg har i ettertid sett at prisen gikk ned til rundt 500 i en periode. Både nest siste og helt siste tur fra Bodø var smekkfulle. Sjekket ikke prisene de siste ukene, men det er vel ikke utenkelig at det ble relativt heftig mot slutten. T/R Bodø avhenger selvsagt av hvor man starter, men fra Oslo er det vel heller ikke så halvgæernt hvis man er ute litt tid i forveien.

Som KOG også er inne på avhenger det vel også litt av hva man velger å prioritere. Festlighetene i Bodø etterpå ble nok uansett dyrere enn Narvik-billettene:D

Selv om flyplassen er lagt ned, har US Army de siste ukene brukt NVK som mellomlanding for sine Boeing CH-47 Chinook etter avlasting fra skip i havnen i Narvik og etappen videre opp til Bardufoss og militærøvelsen som skal holdes.

Back