• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Når snille jets blir slemme ...

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Når snille jets blir slemme ...

http://airwaysnews.com/blog/2015/01/28/best-of-airways-magazine-good-jets-gone-bad/

International airports in the sixties and early in the seventies were home to arrays of gleaming Boeing 707s and 720s operated by the likes of Pan Am, TWA, Lufthansa and United Airlines. By the mid-seventies many of these aircraft had migrated to secondary carriers, cargo or charter outfits, perhaps no longer working out of a major airport but still plying the skies and making (or trying to make) a profit for their owners.
 
Re: Når snille jets blir slemme ......

Takk for historien. Endel røvere som har drevet flyselskap gjennom tidene
 
Re: Når snille jets blir slemme ......

Interessant lesing - takk for at du deler!
 
Re: Når snille jets blir slemme ......

Takker for denne. For å sitere VC-10. Intressant lesning.
 
Re: Når snille jets blir slemme ......

Støtter de som har uttalt seg her: Interessant lesning! Del gjerne mer av slikt når du kommer over det.
 
Re: Når snille jets blir slemme ......

Ja dette er interessant lesing. Flere av de selskapene som er nevnt her leste jeg om tidlig på 80-tallet da min flyinteressert virkelig begynte å ta av. Man kan jo spørre seg hvorfor flygere og maskinister ønsket å fly rundt i fly som, iallefall formelt sett, ikke var flyvedyktige. Kanskje spesielt sett i lys av dagens debatt om arbeidsvilkår innen internasjonal luftfart.

Beste hilsen Espen
 
Back
Top