• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Når det skjærer seg med e-ticket

Discus

Galley Slave
Medlem
Når det skjærer seg med e-ticket

En blogg-artikkel om e-ticket, og når man ønsker seg tilbake til papirversjonen:

E-tickets are more convenient, yeah right
Stort sett går det greit, men forfatteren nevner et par områder der en papirversjon hadde vært bedre.

En ting jeg ikke var klar over (hvis det stemmer) er at med e-ticket så har det blitt en begrensning på 16 segmenter på en RTW-billett. Det er ikke plass til mer. Og hvis eks. en av de første segmentene blir endret pga. kanselleringer el.l. og plutselig blir til to segmenter så er spetakkelet i gang somewhere down the line.
The limit creates difficulties if a 16 sector itinerary requires additional flights, for example when an airline ceases to operate a route. If a reroute with additional flights is required, better hope it is late in the itinerary when the airline can just delete the older (already flown) sectors to keep within the 16 sector limit. If it is early in the itinerary, or before the start, then a mess is created.
http://theglobaltraveller.blogspot.com/2009/11/e-tickets-are-more-convenient-yeah.html
 
Re: Når det skjærer seg med e-ticket

Det meste han sier stemmer vel, men det rammer så få og så sjeldent at det neppe er noe stort problem. Dog er det et reelt problem at så mange CRS/GDSer kommuniserer så dårlig med hverandre, selv i 2009. Feil i PNR synkronisering kan være "en tispe".
 
Back
Top