Når det skjærer seg med e-ticket
En blogg-artikkel om e-ticket, og når man ønsker seg tilbake til papirversjonen:
En ting jeg ikke var klar over (hvis det stemmer) er at med e-ticket så har det blitt en begrensning på 16 segmenter på en RTW-billett. Det er ikke plass til mer. Og hvis eks. en av de første segmentene blir endret pga. kanselleringer el.l. og plutselig blir til to segmenter så er spetakkelet i gang somewhere down the line.
En blogg-artikkel om e-ticket, og når man ønsker seg tilbake til papirversjonen:
Stort sett går det greit, men forfatteren nevner et par områder der en papirversjon hadde vært bedre.E-tickets are more convenient, yeah right
En ting jeg ikke var klar over (hvis det stemmer) er at med e-ticket så har det blitt en begrensning på 16 segmenter på en RTW-billett. Det er ikke plass til mer. Og hvis eks. en av de første segmentene blir endret pga. kanselleringer el.l. og plutselig blir til to segmenter så er spetakkelet i gang somewhere down the line.
http://theglobaltraveller.blogspot.com/2009/11/e-tickets-are-more-convenient-yeah.htmlThe limit creates difficulties if a 16 sector itinerary requires additional flights, for example when an airline ceases to operate a route. If a reroute with additional flights is required, better hope it is late in the itinerary when the airline can just delete the older (already flown) sectors to keep within the 16 sector limit. If it is early in the itinerary, or before the start, then a mess is created.