Når bør man bestille billetter med Ryanair

panerai

ScanFlyer Blue
Når bør man bestille billetter med Ryanair

Det har blitt bestemt at man skal på guttetur til Liverpool for å se fotballkamp. Den enkleste måten for oss er FR. Nå ser jeg at prisen ligger på ca 2600. Jeg synes det er litt dyrt. Bør vi vente og se om de kommer med prisdumping et par måneder før, slik som de pleier. Eller vil prisene aldri bli billigere siden det er kamphelg?

Re: Når bør man bestille billetter med Ryanair

Det er veldig vanskelig å si med FR. Noen ganger går prisen ned, men det kan hende at flyet blir fullt også.

Med den prisen, hadde jeg veldig mye heller tatt et annet selskap. Kan umulig bli så stor forskjell i pris. Men nå er jo jeg ikke av FR's fanskare, men det er jo en annen :cheers:

BF:old

Problemet er at fra KRS og TRF er det kun FR som flyr.

FR dumper jo gjerne prisene den siste uka, min erfaring er at prisene til FR er særdeles ubestemmelige.
Men er enig med Bizflyer, kanskje du burde tenkt andre selskap på denne turen.

Hvis noen andre har noen tips til andre selskaper fra KRS eller TRF fredag ettermiddag og hjem søndag kveld.

Hvis noen andre har noen tips til andre selskaper fra KRS eller TRF fredag ettermiddag og hjem søndag kveld.

Har du sjekket med KLM? De flyr til LPL.

Med SAS kan du reise fra KRS kl 1800 via BGO og være i MAN kl 2055.
Hjem igjen søndag kveld er verre. Siste avgang for å komme hjem med SAS er kl 1255. Ev mandag morgen. (Tok midterste helg i oktober - vet jo ikke når du skal reise)

Med KLM fra KRS 1820, via AMS og til MAN 2135.
Hjem søndag kl 1745, til KRS 2210.

Med SAS kan du reise fra KRS kl 1800 via BGO og være i MAN kl 2055.
Hjem igjen søndag kveld er verre. Siste avgang for å komme hjem med SAS er kl 1255. Ev mandag morgen. (Tok midterste helg i oktober - vet jo ikke når du skal reise)

Med KLM fra KRS 1820, via AMS og til MAN 2135.
Hjem søndag kl 1745, til KRS 2210.

Takk.

Jeg skal dra 8-10 Mars, så det er en stund til.

Med så lang tid til avgang kan du sjekke priser og vurdere helt til januar vil jeg tro, kommer det et bra tilbud før er det bare å slå til.

Anbefaler deg å sjekke av og til på momondo.com også, kan jo hende det dukker opp noen bra ruter og priser.

Vanskelig å si men prisdumping skjer jo, men i forbindelse med helger der spesielt Liverpool og/eller Manchester United spiller hjemme blir fly veldig fort veldig dyrt sammenlignet med gjennomsnittsprisen. Må jo si at jeg skjønner ditt valg av Ryanair - det å kunne fly direkte på en slik tur er ganske fordelaktig. Særlig hjem søndag kveld.

Hvis det er en spesiell kamp du skal se er jo også et incentiv til å vente at du kan risikere at kampen blir flyttet til søndag eller mandag i verste fall. Men kamper i det området finnes jo uansett.:) og det er nok en stund å vente før tv-kampene i mars blir klare.

Erfaringsmessig er det best å bestille 1-2 måneder før avreise når de har "faste priser" med alle skatter og avgifter inkludert. Inntil da vil prisene fremstå som mye mer flytende og det blir fort ganske dyrt. Det skal sies at Liverpool er en populær Ryanair-destinasjon og at det ikke settes "fastpris" om det har blitt solgt mange nok billetter når det er 1-2 måneder før avgang. Billige billetter er selvsagt vanskelig å oppdrive fredag-søndag med Ryanair som med alle andre selskaper.

Back