Nå er det ikke bare trøndere Spanair er lei...

tosfreight

ScanFlyer Silver
Nå er det ikke bare trøndere Spanair er lei...

I dagens papirutgave av nordlys (www.nordlys.no) står det at Spanair måtte mellomlande i Frankfurt og kaste av en full tromsø-mann på vei til Las Palmas forrige helg... Spanair sier at de nå vurderer å sende tilsvarende brev slik de sendte til Trondheim Lufthavn, til andre norske flyplasser, for å be dem om å innskjerpe rutinene for å slippe berusede mennesker inn på flyene. Ifølge Spanairs pressetalskvinne som er sitert i Nordlys, er Norge det eneste landet de opplever slike problemer med. Svenskene er visstnok ikke like ille.

Re: Nå er det ikke bare trøndere Spanair er lei...

Mulig at Nordmenn har en defekt gen som trigges når man hører Spansk.

Teorien er at når man blir motatt av Spanjoler i kabinen så tror man at man sitter på Playa'n, og da er det jo bare å hive innpå ?

/G

Oj så stolt jeg er av å være norsk nå... :sarc

Etter hva jeg forstår blir nordmenn også mindre og mindre likt i utlandet også. Ja, vi har med oss penger, men vi må lære at selv om vi har penger til å "kjøpe oss ut av trøbbel", betyr ikke at man må havne i trøbbel.

Det er så utrolig merkelig at enkelte nordmenn stikker seg ut på denne måten! Bør vi si ja til genmodifisering? Som det antydes over her: Det er så det bruser i brystet av stolthet over at man er norsk når man hører om slike episoder... :(
Men har det noe særlig for seg å sile ut folk på norske flyplasser? Jeg har en mistanke om at en del bøtter innpå etter at de har kommet ombord?

Innfør alkotest før ombordstigning på alle over 18 år og kun 2 alkoholenheter pr passasjer i lufta!:D

Jeg har en mistanke om at en del bøtter innpå etter at de har kommet ombord?

Ja men da er det vel flyselskapenes egen feil? Jeg har aldri vært i pantry for å hente alkohol selv, det kommer det noen med en tralle for å selge.
Men klart, man kan jo snike seg til en og annen "medbragt"...:)

På meg virker det som det er blitt oftere at vi faktisk må nekte folk å reise fordi de er for beruset. Men det er nå slik at den vanlige mann i gata har mye bedre råd, og reiser oftere og det er kanskje stygt å si det men det virker som at den jevne nordmann tror at edru sydentur er dårlig sydentur.

Jeg tror også det at folk er blitt pålagt å møte tidligere på flyplassen har gjort at folk får muligheter til å få i seg mer.

Men jeg skjønner ikke meg når folk skal ha brennevin til frokost.

Back