• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Mye vind på Evenes

Re: SAS og Norwegian våget ikke, men BMI turde :-)

Det er ikke sidevinden som er problemet på Evenes, men vinden i høyden ved kraftig vestavind som jeg ser i dag har vært oppe i 66 kts på 1400 fot. Regner med at både SAS, DY og WF har relativt like operative begrensninger for hvilken vind de kan operere med ut og inn av Evenes, og at BMI ikke har noen begrensninger fordi de har begrenset med kjennskap til lokale værforhold. Eller at BMI har begrensninger, men traff tidsvinduer hvor vinden var roligere.
 
Re: SAS og Norwegian våget ikke, men BMI turde :-)

Det var kraftige kastevinder i lav høyde også. Vi (SK4082) prøvde to ganger. Den første var omtrent hjulene på bakken når vi dro opp igjen, men akkurat når vi skulle lande kom det en skikkelig råse, og da dro vi opp igjen. Den andre gangen ga flygerne opp tidlig, for da var forholdene mye værre.
 
Back
Top