Munchen bygger ut T2 med en ny satelitt, og andre utvidelser

Someone

Moderator
Medlem
Da er det blitt vedtatt å bygge ut T2 i Munchen med en frittstående satelitt, der hvor deler av fjernpark er i dag. Den vil bli linket til dagens T2 gjennom en underjordisk tunnell og bane. Planlagt åpning er 2015 og kostnadene fordelen 60:40 mellom flyplassen og Lufthansa, og vil derfor bli bygget for Lufthansa og deres allliansepartnere

http://www.flightglobal.com/article...ch-operator-approve-terminal-2-satellite.html
Lufthansa and Munich airport's operator FMG have approved plans to construct a satellite building to increase the capacity of the Bavarian hub's Terminal 2.

The new facility will be build on top of the existing baggage sorting hall on the easterly apron 2, which is employed to sort baggage for aircraft on remote stands. The satellite building will be connected to Terminal 2, which is exclusively used by Lufthansa and its partner airlines, by an underground passenger link.
 
Last edited by a moderator:
Re: Munchen bygger T2 med en ny satelitt

Tenk om OSL kunne ha tenkt på samme måten .. og bygget T2 som en frittstående terminal der den opprinnelig var tenkt. Men dessverre for sent nå !
 
Re: Munchen bygger T2 med en ny satelitt

Da blir det vel mindre busskjøring på MUC snart da.:D

Betyr dette at Lufthansa betaler mindre avgift på MUC enn andre selskaper? Det er jo litt av en investering. Er dette en vanlig måte å gjøre det på rundt om i verden? Har f.eks BA betalt for T5?
 
Re: Munchen bygger T2 med en ny satelitt

fittstående satelitt

Huff, jeg lo.

Uansett så synes MUC er en av de bedre flyplassene å ha transfer og tipper det blir like bra / om ikke bedre når T2 kommer. Velger glatt MUC fremfor FRA om jeg kan.
 
Re: Munchen bygger T2 med en ny satelitt

Betyr dette at Lufthansa betaler mindre avgift på MUC enn andre selskaper? Det er jo litt av en investering. Er dette en vanlig måte å gjøre det på rundt om i verden? Har f.eks BA betalt for T5?

Nei, det er ikke vanlig i Europa, men andre deler av verden så er det annerledes. Lufthansa eier vel 40% av T2, og har full kontroll over driften der.
 
Last edited:
Re: Munchen bygger T2 med en ny satelitt

Tenk om OSL kunne ha tenkt på samme måten .. og bygget T2 som en frittstående terminal der den opprinnelig var tenkt. Men dessverre for sent nå !

Arkitektene som tegnet OSL tenkte nettopp slik, det skal befinne seg kulvert under bakken, slik at det kunne være en forbindelse til en frittstående fremtidig terminal nord for den eksisterende, men istedet ble det en løsning med Pier nord + utvidelse i øst og nå ser det ut til at det skal bygges en bro ut fra gate 17, over til en terminalbygning på 5200 m2 med 8 gater. Eksisterende OSL har 148 000m2, mens nye T2 har tilsammen 114 000 m2.
 
Re: Munchen bygger T2 med en ny satelitt

/MOD

La oss holde oss til MUC i denne tråden, OSL utbyggingen finnes i egen tråd

/MOD
 
Utbygging av München flyplass

Som en del kanskje har sett så bygges det i MUC. Terminal 2 får en ny satelitt, som skal åpne i april 2016
Like Terminal 2, the satellite will be operated jointly by FMG and Lufthansa, which will hold 60% and 40% ownership, respectively. The new facility will have 27 adjacent aircraft park positions, allowing passengers to board flights directly and with no bus transfer. It will increase Munich Airport's passenger handling capacity by 11 million passengers per year.

http://www.lufthansagroup.com/en/pr...leview/archive/2015/july/01/article/3567.html
 
Re: Utbygging av Munchen flyplass

En skøn lufthavn. De må være misundelige oppe nordpå i Berlin. Hvor almindeligt er det at lufthavne og flyselskaber ejer lufthavns-faciliteter i fællesskab?
 
Re: Utbygging av Munchen flyplass

Dette blir topp.. Taxet på kloss hold til uteparkering nylig, og det så ganske ferdig ut.. MUC er min favoritt i Europa !:up:
 
Re: Munchen bygger ut T2 med en ny satelitt

Håper ikke at det tar like lang tid som Berlin sin flyplass :lol:
 
Flere Lufthansa-lounger i München

Ser ut til å bli et fint sted for flyspottere.

Lufthansa doubles its lounges in Munich

04.08.15

Five new lounges in the newly developing terminal building, the Satellitengebäude



Panoramic views and a bar overlooking the apron; in future, Lufthansa passengers can pass the time while waiting for their connection in an extremely relaxed atmosphere. At the opening ceremony for the Satellitengebäude in April 2016, five new lounges with a total area of 4,000 square metres will be available for first class and business class guests as well as Lufthansa HON-circle members, passengers with Lufthansa Senator status and frequent travellers; thus, Lufthansa will double their lounges in Munich once again. “The new Lufthansa lounges in the Satellitengebäude are a further quantum leap forward to more quality and a five-star service. The light atmosphere and direct views over the apron will capture our customers’ imagination”, says Thomas Klühr, Lufthansa Passage board member for finance & hub Munich. All lounges will be located in the central area of the new building and will be quickly accessible and conveniently situated for the customers.

On the top level, (an area of more than 1,000 square metres) the new first class lounge is currently being developed. Here, first class passengers and HON-circle members can relax in a luxurious atmosphere. The lounge will offer several bedrooms and working spaces, a bar area, luxury bathrooms and a separate lounge for cigar smokers. A gourmet restaurant will provide meals à la carte as well as a premium-quality buffet. Separate passport control within the lounge will cater for a convenient arrival or departure. If passengers leave from or arrive at an apron position a limousine service will bring them directly to an aircraft or the first class lounge.

For the Lufthansa Senator and business lounges on the Non-Schengen level along the panoramic windows of both lounges, a special feature is available; a bar with barkeeper will provide cold and warm drinks as well as coffee specialities and cocktails to our customers. For the Munich Lufthansa Senator lounges, the famous warme Leberkäs mit Brezn und Kartoffelsalat is a must, slices of a warm meatloaf with lye pretzel and potato salad will be available at the buffet, as well as a changing menu with hot dishes or a comprehensive breakfast in the morning. Guests in the business lounges will enjoy their waiting time in a bistro area where armchairs invite them to stay and relax. Additionally, an area with more than 3,000 square metres, Lufthansa Senator and business lounges offer separate working spaces, a TV area and comfortable shower rooms.

Deutsche Lufthansa AG
Media Relations Southern Germany

http://www.lufthansagroup.com/en/pr...view/archive/2015/august/04/article/3631.html
 
Re: Munchen bygger ut T2 med en ny satelitt

Og allerede nå er neste byggeprosjekt i gang. Denne gangen i Terminal1, hvor de fleste selskapene som ikke er med i *A holder hus. Her er det snakk om å bygge en ny finger på 320m mellom A og B modulene med 12 nye gater, inkludert 2 kode-F gater (A380)

http://www.munich-airport.de/en/general/presse/pm/2016/q4/pm81/index.jsp
Munich Airport has announced plans to expand Terminal 1. With the construction of a new pier and a central building complex, the terminal will gain capacity for an additional 6 million passengers per year.
 
Re: Munchen bygger ut T2 med en ny satelitt

Terminal 1 er også i ferd med å ekspanseres, med en ny pir som etter planen skal stå ferdig i starten av 2026. Blir for non-schengen og primært virker være tiltenkt longhaul for selskaper utenfor Star.

https://www.aviation24.be/airports/...ew-terminal-1-pier-set-to-open-in-early-2026/

Munich Airport’s Terminal 1 expansion is on track, with the new non-Schengen pier set to open in the first half of 2026. The 360-metre-long extension will handle up to six million passengers annually, with capacity for 12 smaller aircraft or 6 wide-body jets.

Munich_T1_expansion1.jpg
 
Back
Top