Muligheter for utskytning/fallskjerm fra sivili fly (splittet fra WestAir ulykken)

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
I rest my case ....

Attachments

• 76F17F13-3E03-49A7-AF5E-F5037FF279E2.JPG
    76F17F13-3E03-49A7-AF5E-F5037FF279E2.JPG
    196.2 KB · Views: 6,916
Re: West Air Sweden CRJ havarert 8. januar 2016

Er det krav i den svenske loven at piloter på denne flytypen skal kunne skyte seg ut eller??

Skjønte lite av meldingen fra det svenske politiet her ...

Kim

re utskyting fra flyet:
Er det så sikkert at politiet har UTTALT dette ?

Kan det være en "uvitende" journalist som har stilt spørsmålet,
og referert svaret ?

Jeg syns disse utskytningsgreiene blir litt latterlige. Finnes det noe sivilt fly i komersiell luftfart hvor dette faktisk er et alternativ?

der er da ikke nogen fly, bortset fra jagerfly, hvor det er muligt at bruge katapult, altså muligheden for at forlade flyet ad andre veje...
ikke det jeg ved af...

Hilsen Ole

Nettopp!
Og jeg har aldri hørt om noe sånt før heller. Hvorforfor kommer dette tullet nå?

Jeg syns disse utskytningsgreiene blir litt latterlige. Finnes det noe sivilt fly i komersiell luftfart hvor dette faktisk er et alternativ?

Kun testfly. Husker ikke om det var A380 eller A350 eller begge som hadde en nødutgangsluke på noen av testflyene

Alle prototyper skal ha rømmingsmuligheter. Boeings testpiloter har fallskjermer med seg ved first flight på alle typer. Er ikke siklker på om dette kun er first flight eller gjennom hele perioden som 'expermiental'.

Kun testfly. Husker ikke om det var A380 eller A350 eller begge som hadde en nødutgangsluke på noen av testflyene

A380 hadde en nødutgang/luke på testflyet som foretok first flight. Det var imidlertid ikke snakk om noen utskyting av crewet, men en sjakt å hoppe ned og ut igjennom.

Back