Mulig comeback for innenriks fra Rygge?

Glenn

ScanFlyer Gold
Moss lufthavn Rygge er i samtaler med Widerøe for å få tilbake innenriksruter.
Det er snakk om ruter til Bergen og Trondheim.

Tror dere at Widerøe kan være det rette valg for Rygge?
DAT hadde vel omtrent samme setekapasitet som Widerøe har, og Norwegian hadde for mye setekapasitet.

Ser forøvrig at Widerøe har en avgang til BGO i morgen fra Rygge, men det er vel charter. ;)
Moss lufthavn Rygge har ikke gitt opp Widerøe
Denne gangen er Widerøe et naturlig førstevalg. Selskapet har fly som passer som hånd i hanske for ruter fra Rygge til byer som Bergen og Trondheim.
http://www.moss-avis.no/Moss_lufthavn_Rygge_har_ikke_gitt_opp_Wider_e-5-67-63815.html
 
Problemet er å fylle flyene utenfor peakene. Alle kan tjene penger fredag og søndag, men hvis det ikke er nok trafikk utenom dette, gir det ingen mening. Da er det bedre å sette inn materiellet et annet sted med bedre inntjening.
 
Widerøe er utvilsomt et mer riktig selskap. Selv om næringslivet står sterkere på den andre siden av fjorden, så er det utvilsomt et marked for den rette aktøren.
DAT skal ha all ære for at de var tøffe nok til å forsøke, men de sviktet ganske grunnleggende i å få med seg næringslivet. Her har Widerøe helt andre forutsetninger for å lykkes.

Utfordringen er nok som LN-MOW skriver, å finne fornuftige rotasjoner utenfor peak.
 
Så, hva er fornuftige rutetider? :drunk:
Kunne det vært en idé med stopover på Torp, eller vil det slå negativt ut?
 
Jeg satt med 2 andre på en tur med DAT til RYG en gang. Husker da DY hadde BGO-RYG, den ruten var om mulig enda mer katastrofal enn BGO-TRF. Meg og 30 andre på en tur til oslofjordens bakdel ved flere høve.

Mulig trafikkgrunnlaget er bedre nå? Virker jo som om TRF går meget bra iallefall. Kan ikke huske sist jeg fløy -300 på den ruten.
 
DY har trukket seg fra TRF ...

Mente monopolisten og kapitalisten ja ;) hehe.

Spøk til alvor. Du kan vel hinte om mine observasjoner er korrekte? Blir vel litt konkurranse mot seg selv om man starter rygge også?
 
Mente monopolisten og kapitalisten ja ;) hehe.

Spøk til alvor. Du kan vel hinte om mine observasjoner er korrekte? Blir vel litt konkurranse mot seg selv om man starter rygge også?
Hvorfor skulle det bli det? Er vel ikke så veldig mange som gidder å reise fra Østfold for å fly innenriks fra TRF, eller fra Vestfold for å fly innenriks fra RYG. Spesielt ikke nå lenger, når det generelle prisnivået på innenriks er høyere fra TRF enn OSL.
 
Back
Top