• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Motor fråga 787

Re: Motor fråga 787

Mener å huske at det er for å redusere støy. Er det samme på 747-8.
 
Re: Motor fråga 787

Tänkte att det var något sånt, gör det någon skillnad? Takk før svaret
 
Re: Motor fråga 787

Det er først og fremst for å redusere støy ved å forbedre luftstrømingene. Men jeg er sikker på at endel her inne klarer å gi en mer teknisk og detaljert beskrivelse på hvordan det funker

Itillegg til nevnte 787 og 747-8, så finner man det også på motorene til CRJ-900
 
Last edited:
Re: Motor fråga 787

Så at AY har det på en del av minibussene sine også (ikke på den "ytre" delen, men på den innenfor), ser ut som det er noe som har kommet etterhvert for jeg så fly med det på kun den ene motoren.
 
Re: Motor fråga 787

Mener å huske fra en film jeg så om 787 at de designer disse litt annerledes, og det vil spare de 1% fuel enda mer per en eller annen strekning de flyr på. Det var noen endringer i dyser osv også. Husker ikke eksaks.
 
Back
Top