Mot slutten for First hos Lufthansa? Eller bare kraftig redusert?

Someone

Moderator
Medlem
Reduksjon og eliminering av first hos mange flyselskaper er jo noe man har sett lenge, men spørsmålet nå er om Lufthansa nå tar en skritt mot og avvikle sine på lenger sikt? Ingen kjent i forhold til FRA-basen, men ser man på MUC så er det jo alt kjent at de nye A350 vil bli levert uten F, og nå ser det også ut som om deres eksisterende A330-300 vil miste som F klasse

http://airlineroute.net/2016/04/23/lh-muclh-16h2/

Spørsmålet er jo hva som vil skje videre og om også A380 og 747-8 basert i FRA vil miste sin F? Fra før er jo alle 747-400 mistet F og det samme med A340-300
 
Såvidt jeg ved så har Lufthansa's ledelse valgt at afskaffe Første klasse til fordel for lidt flere sædder på E og B, dette er som led i en sparreøvelse som selskabbet er inde i netop i disse år.

Planen lægger sådan at Første klasse fremover kun vil figurere på Boeing 748, og A380, men klassen vil dog reduceres kraftigt i forhold til nu.

Det vil således være at det KUN er på de PAX tunge ruter at klassen vil fungere, altså FRA til New York, Tokyo, Beijing, og noget i den stil, hvor A380 og B748 jo allerede benyttes.

Omkring alle de andre flytyper, så er planen den at klassen helt skal afskaffes, og at B skal udvides med flere sæder, det samme gælder E.

(Eget udsagn hvad jeg regner med).
 
Såvidt jeg ved så har Lufthansa's ledelse valgt at afskaffe Første klasse til fordel for lidt flere sædder på E og B, dette er som led i en sparreøvelse som selskabbet er inde i netop i disse



Hvis du med B her mener business så stemmer ikke det for deres A330-300 i hvertfall? Såvidt jeg kan se så endrer de ikke antallet businesseter, men bare flytter den fremover. Derimot så øker premium economy med en rad (7 seter) og economy med 5 rader (40 seter)

Ellers er det vel litt feil og kalle det spareplan? Handler jo mer om og tilpasse flyene etter etterspørselen og ha den setekonfigurasjonen de tjener mest på
 
Kan det tenkes at det har blitt vanskelig å differensiere? Setene i C har blitt veldig gode hos mange, og selv om maten og drikken i C nå stort sett er det man fikk i economy for 10 år siden (dog på finere service) så er det godt nok for de fleste?

Hadde 10-12 F legs i fjor og det er stas, så klart. Men det er et sete på et fly. Maten er ikke lenger så god som før (ville heller gått på en kjøpesenterkafe). Du må (med unntak av LH) fortsatt igjennom samme security og immigrasjon. Så du sitter igjen med innmari kostbar vin, egentlig... og litt dårlig eco-karma.

Spørs om det er nok.
 
Så bra som setene har blitt i biz så skal det litt til å forsvare first for folk flest.
Men det er mange virkelig rike her i verden så tipper det består på A380 og B748.
 
Ser ut som det er på tide å bruke opp x00 000 bonuspoeng, LH er vel omtrent det eneste som har vært verdt å spare til. Regner med O klasse blir svært vanskelig å få tak i når dette trår i kraft.
 
Back
Top