• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Möjliighet för er som vill se "Stockholm-Arlanda" utanför Sverige

Savipix

ScanFlyer Rusty
Möjliighet för er som vill se "Stockholm-Arlanda" utanför Sverige

Från tv3.se
Kom flyg med oss!

Visste du att Arlanda är en av Nordens största arbetsplatser? Häng med och se vad som händer bakom kulisserna när du är på väg till och från ett resmål! Premiär torsdag 5/3 kl 20.00

Stockholm Arlanda Airport står aldrig stilla. Varje minut lyfter ett nytt plan och dygnet runt kryllar det av resenärer på väg till resmål runtom hela världen. Här samsas drömmar om den perfekta semestern och glada återseenden med tårfyllda avsked och brinnande vardagsstress. Men Arlanda är också en av Nordens största arbetsplatser där 15.000 människor samarbetar för att resenärerna ska landa på rätt plats i rätt tid.

Om man skall tro TV3 kommer den även att bli tillgänglig via http://www.tv3.se/play vilket ger alla utanför landets gränser att se en del av mina 15,000 kollegor i farten.

Re: Möjliighet för er som vill se "Stockholm-Arlanda" utanför Sverige

Det geniale er at TV3 i Se og DK ikke har sperret for utenlandske viewers, men TV3 No tydeligvis er fryktelig redde for at utlendinger skal se på Helstrøm og Charterfeber, og har sperret.

Regner med å ta en titt på Arlanda etterhvert!

Kuuult!

Er det du som er stjernen i showet, Savipix? ;)

Må man betale for å se TV3 webTV?

BF:cool2

Tv3 play SE är gratis! Från SGS ARN är det en av våra Duty Station Managers som är en av huvudstjärnorna. Om jag är med återstår för er (och mig) att ta reda på ;)

kommer det som podcast også, tro?

Det geniale er at TV3 i Se og DK ikke har sperret for utenlandske viewers, men TV3 No tydeligvis er fryktelig redde for at utlendinger skal se på Helstrøm og Charterfeber, og har sperret.

Regner med å ta en titt på Arlanda etterhvert!

Jeg har da vitterlig sett TV3 webtv fra både London, Lisboa og Helsinki.

S

De sperret i Desember, så jeg tipper du gjorde det før dette, eventuelt ser via norsk VPN?

Del 1 ligger nu ute på tv3.se/play

Det blev en ganska så "lagom" inledning på serien.

Last edited:

De sperret i Desember, så jeg tipper du gjorde det før dette, eventuelt ser via norsk VPN?

Siste gangen var i slutten av November fra Helsinki. Så det stemmer.

S

Var en bra episode dette da.. Enkelte scener ble gjort mere dramatiske, enn hva dem var da, ved å legge på dramatisk musikk :)

Gleder meg til fortsettelsen :)

Nå har jeg også fått sett programmet, og jeg synes det var veldig ok underholdning. Synes de har kopiert mye fra engelske Airport, men det gjør vel ikke noe.

Noen som vet hvor mange episoder som er laget i denne serien?

BF:cool2

Veldig bra underholdning, gleder meg til å følge med videre på dette! Stort av TV3 SE å vise episoden på nett samme kveld som den vises på tv - uten reklame. Digg.

Jag kan se både TV3 Norge och Viasat 4 på mina föräldrars parabol utan problem. Och kollar själv på Charterfeber på TV3.no (Svein for president!). Eller har jag missat nåt?

/Daniel

Vi snakker web-TV, altså via internet i webbrowseren, ikke via parabol.

Personlig har jeg faktisk ikke TV :o

Kun en monitor koblet til laptopen og abonnement på norsk TV2 Sumo. Holder fint, klager ikke, men jeg syntes Helstrøm var artig nok å se på TV3 Norge, samt alle de gode unnskyldningene i luksusfellen. Ihvertfall type vaske-opp/stryke-TV-programmer som ikke akkurat fortjener full konsentrasjjon. Men nå har jeg vel kommet godt nok off-topic.

Bra program, men litt mye repetisjoner ifbm. reklamepauser. Var topp at de viste terminalkart hver gang de skiftet til ny story, så kunne man orientere seg litt. Får forsøke å huske på neste episode også.

Jeg skjønte ikke helt det med han diplomaten: Rakk diplomatbagen hans å reise helt til Phuket i løpet av den tiden han var på ARN? Snakk om tidlig oppmøte på flyplassen :rolleyes:

Vi snakker web-TV, altså via internet i webbrowseren, ikke via parabol.
Fungerar fint med webben här, men och andra sidan kollar jag bara på Charterfeber via TV3.no. Off-topic var det ja....

Tycker att Arlanda-serien var lite överdramatisk tyvärr. Inte alls lika bra som jag trodde. Visste dom vilken terminal dom var i ibland? Var ju helt galet på kartan vissa gånger.:angry:

/Daniel

Så sannelig, Tv3.no har tatt til vettet å åpnet for det igjen, det er hyggelig.

De svarte meg forøvrig med dette i desember, når jeg klaget min nød:
På grunn av programrettigheter skal i utgangspunktet vår web TV kun fungere i Norge. Enkeltpersoner utenfor Norge har i 2008 hatt tilgang til å se våre programmer på web TV på grunn av at vår geoblock ikke har fungert tilfredsstillende og derfor har vært slått av. Vi har nå løst dette problemet og derfor vil det fra 1.12.2008 kun være mulig å se våre programmer på web TV hvis man har norsk IP adresse.

Vi beklager at dette medfører endringer for noen av våre brukere, men som nevnt er dette et rettighetsspørsmål for vår kanal.
Noe som forøvrig er bullshit, all den tid vi kun snakker om deres egne produksjoner - beklager, men de får jammen ikke solgt Charter-Svein til utlandet - in a best case scenario Danmark og Sverige, men likevel.

Men da har vi fått klarhet i det. Tenkte å se Arlanda i kveld! :)

EDIT: Var det snakk om at TV3 i Norge var i samtaler om en lignende serie fra OSL igjen(sist var det vel TV Norge?)?

Last edited:

Hehe .. artig. Dramatisk beskrivelse av stasjonssjefens viktighet og store ansvar der han sto på balustraden og påpekte refleksjakka til innsjekkingsagenten. :lol: Helt FBU og 1982's stasjonsledelse!

Del2 er ute, men stopper på 15:29 hos meg. Stopper opp på buffering, og har latt den stå i 30min på buffering uten at noe skjer. Flere som har samme problem?

Back