• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Minibilderapport: BIG Island, Hawaii, AA First

Tommy777

ScanFlyer Mile High Club
Hadde egentlig ikke tenkt aa poste denne turen, men siden en av gutta boys skal utover til holmene, kjoerer vi paa

Menyen i AA's Flagship (First) lounge LAX

Dusj LAX loungen

Ombord i en nyoppusset 757. Merk den spesielle noetteblandingen som kun er for Hawaiiflightene. Glenlivet x 3 til far og Baileys til mor

Salat

Fiskedill

Mor likte denne

Og standard amerikansk avslutning

Og etter 5 timer over aapent hav kom 4000 meters fjell til syne

Lava og groent

Foerste delen av uken ble tilbrakt paa Fairmont

Ble tildelt en ocean front suite paa rundt 1200 sqft

To fulle bad med dusj

Trist velkomstgave

Bad #2

You are here

Morran etter. Vaar suite var 3 etasjer opp til hoeye (to balkonger)

Last edited:
Litt fra eiendommen

Ikke akkurat busy

Der skilpaddene trivdes best, saa dusinvis og de svoemmer gledelig med deg

Kjente Browns som ikke imponerte oss

Utsikten fra rommet

De pusste opp i heftig tempo. Kanskje litt for heftig ;)

Som sagt er mangfoldet og forskjellen rundt om paa oeya helt fantastisk.

Road trips ble det mange av med snorkel gear bak i Jeep'en og klar til dyst!

Og fra skyfritt og 30+ til 15 grader og regn

Paa vei opp mot fjelltoppen og 4000 moh

Her var det Apollogutta testet moonroveren sin

Dit maatte vi gaa, dessverre overskyet

Passer bra

Etter lunch i Hilo, en helt annen verden

Middag ble inntatt hos Tommy Bahama

Fisk for alle penga der ute. Ferskere blir det ikke

Frokost morran etter

Og hettitten var klar for noen smuler

Hang med bassenget en av dagene

Lokal spesialitet :P

Tonnevis med snorkling

Grumset vaer utover ettermiddagen

Velg 4 wd

2596_zps659be601.jpg[/IMG][/URL]

Macadamia farm

Akuurat

Skal laste opp bildene fra Four Seasons i morgen

Takk for flott rapport! Er rimelig fysen på Hawaii en dag. Noen gang flydd med Hawaiian? De flyr vel HNL-PPT også.

Som den FS nørden jeg er gleder jeg meg så klart mest til bildene du laster opp imorgen.

Takk for flott rapport! Er rimelig fysen på Hawaii en dag. Noen gang flydd med Hawaiian? De flyr vel HNL-PPT også.

Som den FS nørden jeg er gleder jeg meg så klart mest til bildene du laster opp imorgen.
Jeg har flydd Hawaiian på SFO-HNL og HNL-OGG-HNL (B717), og det var ikke noe å hoppe i taket for på Y, i hvert fall. BOB, kjøpe-IFE, rotete boarding, litt fraværende crew, men nye og freshe fly. Ingen dårlig opplevelse, men heller ikke noe utenom det vanlige. Er i hvert fall slik jeg husker det snart to år etter. :)

Takk for alle bilder som viser tydelig hvor fantastiske disse holmene er...Også så forskjellige ...

Jeg har flydd Hawaiian på SFO-HNL og HNL-OGG-HNL (B717), og det var ikke noe å hoppe i taket for på Y, i hvert fall. BOB, kjøpe-IFE, rotete boarding, litt fraværende crew, men nye og freshe fly. Ingen dårlig opplevelse, men heller ikke noe utenom det vanlige. Er i hvert fall slik jeg husker det snart to år etter. :)

BOB var du nok meget uheldig med - det var nok en en meget kort periode, Hawaiian gir deg igjen valget mellom 2 forskjellig varme måltider plus du kan kjøpe et "oppgradert" måltid, men i følge rapporten fra forrige uke fra den lille Italienerinnen var gratis måltidene helt greie. Ja en må kjøpe Alkohol, men de har både Mehana og Kona Microbrygg på flaske og da er livet godt!

Flotte billeder, Tommy og de bragte mange minder om"the BIG Island" frem. Første gang jeg besøgte øen var det stadig muligt at køre fra Hilo til Kona af den sydlige vej langs med kysten, og næste gang var vejen lukket af lava...
Naturen på Hawaii er både barsk og fantastisk og varierende..Håber igen at kunne bo i oppe i Hawaii volcanics park, som vi gjorde første gang jeg var der og det bliver et skønt gensyn til sommeren 2014 for da går turen derud igen.
Hilsen Ole

Back