Mine fly trenger større plass

Lennart

ScanFlyer Rusty
Mine fly trenger større plass

Noen som har sett noe hyllesystem som kan huse modell fly ?
Eg har nå ca 250 fly i 1/400 skala, og har lyst på ett skap
som de alle sammen passer i . Noen som har sett noe som er lyst
og støvfritt ? Svar mottas med glede :p

Re: Mine fly trenger større plass

Dette er helt greie skap. her er det nå bare 1:200 scala da, men noen flere hyller så blir de fine for mindre scala også. Kjøpt hos Møbelringen.
Men jeg vil annbefale versjonen uten speil.

Bilde.jpg

MVH
Stein Olsen

Ser ut som en fin løsning for min samling også, Stein
men hva slags tre er den laget av ?
Ser det ut som om det er mulig å henge opp flere hyller inni der ?

Lennart, det så jo veldig bra ut. Jeg har samme problem når d gjelder plass, så skal vi ta en felles tur å sjekke ut dette her?:)

Nærmeste Møbelringen blir vel på M44 på Bryne ?

Last edited:

Flotte modeller du har der putzmeister! kunne du tenke deg å lage en trå av hele samlingen på nært hold? ( :

Ikea har et vitrinskap som heter Norden . Vet ikke om du kan bestille flere glassplater, men det fixer en glassmester.

Jeg har 2 stk vitrine skap ifra IKEA allerede, med ekstra innlagte glasshyller (8 hyller totalt),
men så lenge det kommer ut nye modeller, så trenger eg mer plass , så klart

Flotte modeller du har der putzmeister! kunne du tenke deg å lage en trå av hele samlingen på nært hold? ( :

Jeg kan prøve... Om en stund så skal jeg nok få tid å ta noen bilder av modellene. jeg har et par hundre til som ikke er i dette skapet, så det blir en lang tråd...

Flotte skap, men såg litt rotete ut med den glassversjonen ja.

Jeg vil anbefale "Bestå" fra IKEA. Det er et veldig enkel og kurant system som kommer i flere utførelser. Skjønnheten med det er at det er såpass dypt (40 cm) at det går f.eks. permer og større tidsskriftsamlere inn i det. Jeg har hatt mange av disse hyllene på arbeidsrommet, noe som har fungert veldig bra. Nå har noen av dem kommet ut i "spisestuen", og jeg setter inn dører for å gjøre uttrykket mindre rotete.

Et vanlig oppsett er å dele inn høyden i tre, for da kan man bruke massive dører og vitrinedører over hele fronten. Dørene er 60x64 cm, og med to glasshyller i hver "boks" fungerer det bra med mye stæsj; f.eks. småmodeller. Med tre hyller kan 1:400-modeller fly i ganske tighte formasjoner... Det er vel mer klaringen til evt. belysning som avgjør hvor mange hylleplater man bruker.

Jeg er i ferd med å sette opp skapene mine på nytt, og jeg kan i og for seg legge ut et bilde eller to av hvordan det blir seende ut. Men ta en tur på IKEA og sjekk utstillingen.

K

Jatakk Falcon, et bilde eller to hadde gjort seg ....

Jatakk Falcon, et bilde eller to hadde gjort seg ....

Selv om jeg har tenkt å ha en "ungkarsleilighet" (= et sted hvor det bl.a. er fullstendig fritt frem for de tingene JEG liker) en stund nå, betyr ikke det at det blir modellmuseum. Men noe aeronautica blir det selvsagt, både i skap og ellers. I skapet blir det antagelig plassert noen få velvalgte modeller i tillegg til ting og tang som jeg liker spesielt godt og som ser bra ut. Jeg kan i og for seg få plass til alle 1:400-flyene i skapet, for jeg har vel kanskje fire stykker av dem. ;)

Kanskje jeg skal lage en "hjemme hos"-reportasje fra kåken hvis det blir nok fly-tema til å fenge folket her? Hvis jeg drar på littegrann ukritisk kan det bli skikkelig gutterom, men det er strengt tatt ikke idealet...

Har en USAF c-9 uten nesehjul, om det skulle være av interresse ;)

Back