Min spotter tur på Gardermoen Del 1

TobyAllan

PROFIL IKKE AKTIV
Min spotter tur på Gardermoen Del 1

Som noen sikkert vet var jeg på Gardermoen søndag og mandag for at spotte, reiste direkte fra spillejobb til Gardermoen søndag morgen kl 07.00 og var på Gardemoen cirka 09.30, søndag var lyset elendigt, men mandagen var helt perfekt, det ble en masse gode bilder, det var meningen at Antonov 124 skulle komme mandag kl 10.00 cirka, og derfor bodde jeg på hotell så jeg kunne være klar mandag morgen, men den russiske piloten fant ikke Norge, Vidar og meg stod tålmodigt og ventet på at den skulle komme på mandagen, men nei ikke noen Antonov GRRRR, da jeg ligger hjemme og er syk nu, "god grunn til at drikke gammel dank og jägermeister" min pappa sa alltid at det var medisin, så det velger jeg at tro på, kommer del 1 nu men del 2 må sikkert vente litt.

Takker forøvrigt Vidar For en koselig spotterhelg, på ett tidspunkt snakket vi så mye at vi nesten glemte å ta bilder,hehe.

Nu skal jeg holde kjeft og vise noen bilder istedet...
Tekst er under bildene.

Img_8952_TravelService_PS_1024_copy_wm.jpg

Travel Service, denne fløy for Thomas Cook denne dagen, denne hadde jeg ikke fra før, så det var perfekt

Img_8913_AirBerlin_PS_1024_copy_wm.jpg

Air Berlin, en helt vanlig gjest på Gardermoen

Img_8897_Norwegian_PS_1024_copy_wm.jpg

Norwegian, og sas fyller jo ut en stor del av ventetiden på noe spennende

Img_8861_SAS_Norwegian_PS_1024_copy_wm.jpg

Norwegian og SAS deles om plassen på brikka.

Img_8880_Aeroflot_PS_1024_copy_wm.jpg

Endelig fikk jeg ett ordentligt bilde av denne maskin, har alltid vært på feil rullebane,på feil tidspunkt når denne er dratt hjemover.

Img_8958_USHercules_PS_1024_copy_WM.jpg

En US Hercules kom forbi rett innen jeg og vidar dro hjem på mandagen, Beklager den dårlige bildekvalitet, men bildet er tatt igjennom ett gjerde, så den komme i sidepeilet på bilen, så kastet bilen inn til side og måtte bare ta ett så bra som muligt bilde for at dokumentere denne maskine, jeg har video av takeoff'n som jeg skal legge med i del 2.

Img_8847_CityAirline_PS_1024_copy_WM.jpg

Denne var også ny for meg, hadde ikke denne fra før.

Img_8830_Norwegian_birds_PS_1024_copy_WM.jpg

Restricted Airspace overflyving bare med tillatelse HAHA, ble ikke noen bird strike her, men ikke så langt ifra.

Img_8792_Norwegian_ps_1024_copy_WM.jpg

En mere av de der vanlige Norwegian maskiner.

Img_8781_StarAlien_PS_1024_copy_WM.jpg

"Star Aliens" haha

Img_8774_StarAlien_PS_1024_copy_WM.jpg

Siste nye tiltak for billig billetter, sett flyet på en mast og la folk tro de er ute å fly HEHE.

Img_8771_Norwegian_PS_1024_copy_WM.jpg

litt mer vanlig Norwegian.

Img_8765_Baltic_fokker_PS_1024_copy_WM.jpg

Baltic Fucker, eller var det fokker??

Img_8645_OEJET_PS_1024_copy_WM.jpg

noen her på forumet vet sikkert at mindre private jets og sånt litt GA er noe jeg liker, så denne var virkelig noe av ett catch for meg at få på brikka.

Img_8634_dat_ps_1024_copy_WM.jpg

Her har du muligheten til at få justert din skjerm, skulle være rik mulighet for at få RGB'en til at stemme HEHE

Img_8653_SAS_PS_1024_copy_WM.jpg

SAS lander på Vestre bane

Img_8670_Wideroe_PS_1024_copy_WM.jpg

Disse Widerøe maskiner er jo egentlig ikke noe pene, men denne har jo ikke al det grønne maling på seg, så den er vel ikke så verst?

Img_8678_Austrian_PS_1024_copy_WM.jpg

Austrian/Tyrolean, Vidar og jeg kunne jo høre åssen de satt og jodlet selv om vi stod i hagen til Putzmeister...

Img_8723_Finnair_PS_1024_copy_WM.jpg

Finnair, om man liker dette fly skal jeg ikke uttale meg om, syns den ser helt feil ut, ser ut som en feit julegris, spør du meg, men pent bilde ble det da.

Img_8756_Norwegian_PS_1024_copy_WM.jpg

Var vel nesten litt å provosere, da Norwegian sendte denne maskine til tyskland 9 april, vel og merke med Max Manus på halen, haha (denne info om denne dato har jeg fra Vidar,hehe)

Del 2 kommer når jeg er ferdig med en flaske gammel dansk og jägermeisteren, og blitt frisk igjen hehe, håper i liker bildene.

Vet at noen ikke liker Watermarks på bildene, men dette er som sikkerhet ikke for at irretere, har prøvet at sette dem sånt at de ikke ødelegger bildet..

MVH Torben og Skål hehe

Re: Min spotter tur på Gardermoen Del 1

Dette var veldig bra, sett bort ifra at du har vært litt ivrig på shadowsknappen! Gleder meg til resten! :up:

Flotte bilder, men var AirBerlin maskinen virkelig så falmet eller har du vært litt uheldig med rødtonene her?

Mye bra her, jeg syntes du har vært litt vel hard på oppskarpingsknappen, samt at jeg får litt vont i øya av fargene, hva er det du har gjort der ? ,
Jo og jeg ser du har brukt shadows and highligt litt unødvendig på ett par her, det gir en "glo" rundt bildene som ikke spesielt vakker.

Bortsett fra det så har du ett flott knippe bilder og jeg liker virkelig vinklene dine her.

Jeg ville heller prøvd å bruke exposure/gamma correction å justere lyset med. da ser det litt mere naturlig ut. Tar du i RAW bør du sjekke åssen hvitbalanse og picturemode du bruker og setter til. Eksprimenter litt her. Bildene dine er i basis ganske så fine, men du har etter min mening photoshoppa de litt ihjel.

Mye bra her, jeg syntes du har vært litt vel hard på oppskarpingsknappen, samt at jeg får litt vont i øya av fargene, hva er det du har gjort der ? ,
Jo og jeg ser du har brukt shadows and highligt litt unødvendig på ett par her, det gir en "glo" rundt bildene som ikke spesielt vakker.

Bortsett fra det så har du ett flott knippe bilder og jeg liker virkelig vinklene dine her.

Ja ser det glow runt flyene, men på min skjerm ser ikke fargene så kraftige ut, har sjekkt mine innstillinger på skjermen, og det ser ut til at skulle være i orden, min skjerm er en HD LED skjerm, spørsmålet er om denne LED skjerm endrer noe i forhold til fargenens virklighet, har tidligere redigert på skjermen til min laptop, men har kjøpt en 22" skjerm nu, lurer litt på om den kan ha noe å si her, da disse bilder er redigert på denne, har ikke den boks som gjør at jeg kan kjøre flere skjermer samtidig, så kan ikke sette dem opp mot hverandre ennå ??

Skarpe og fine bilder dette! Litt å pirke på når det gjelder redigeringen, men det er det visst noen andre som har nevnt over her...

Hermer du eller?Maken til bildene mine jo........

Ja,ventet lenge ute på jordet ved vestre.Det ble etterhvert rett og slett kjedelig.
Kaldt ble det og sultne ble vi,men sånn er det vel når en skal ha noe som er litt
spesielt på brikken.Kl.12 ga vi opp og dro bort på Statoil for ei pølse og litt påfyll
av både varmt og kaldt drikke.Hadde vært helt typisk at den kom når vi var der,
men Antovoven kom aldri til oss i går.

Hehe,vi skravlet oss helt bort ved et par anledninger,så det var bare flaks at vi fikk
med oss såpass som vi gjorde.

Mange fine bilder,Torben.Personlig synes jeg bildet av SAS/Norwegian ble en høydare.

Takk for to fine dager,og håper at vi snart kan det om igjen.

Vidar

Nu har jeg rotet litt med skjermen, ser at den nye skjermen ikke har vist farger sånt helt 100 % ser også på min laptop skjerm at der er ett stort glow på noen av bildene, når jeg ikke er syk mere, skal jeg redigere alle bilder om på nytt og legge dem ut igjen i en ny tråd!

MVH Torben

Typisk at du måtte si det når jeg akkurat var i ferd med å kommentere :o
Da venter jeg til du legger ut de "nye"
God bedring (ta en jeger for meg også) :lol:

Typisk at du måtte si det når jeg akkurat var i ferd med å kommentere :o
Da venter jeg til du legger ut de "nye"
God bedring (ta en jeger for meg også) :lol:

HAHA sånt er det, Jäger går som saft her, fikk jo en del tilbakemeldinger, og forstod ikke hva de mente på den nye skjermen så bildene jo helt konge ut, men etter alle disse kommentarer, koplet jeg ut den nye skjermen og gikk in på tråden bare med laptoppen, og der så jeg jo at det var sant som de skrev, så når jeg er frisk og ikke har Jäger helt opp i halsen skal de nye versjoner komme ut :D
:drink

Back