• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Min siste tur til Sola i 2011 - 28. desember

eb737

ScanFlyer Blue
Hei,
Jeg var ute på Sola og testet det nye kameraet mitt i dag, Christian Scheie Hein var også med meg :)
Været var ganske grått, men innimellom kom solen frem.
Endte opp med en del kornete bilder..
Evt. tekst under bildene

D-AEBI.jpg

Første maskin er Lufthansa sin Embraer 195, D-AEBI . Denne maskinen ble levert til Lufthansa for nesten to måneder siden.

HA-LPZ.jpg

Neste er Wizzair med en a320, HA-LPZ. Bygget i 2009

TF-FII.jpg

Dagens favoritt! Icelandair med TF-FII, en 757-200 bygget i 1990.

FIJ.jpg

LN-WDH.jpg

LN-WDH, bygget og levert til Widerøe i 2009.

WDH.jpg

LN-NOG.jpg

LN-NOG, bygget og levert til Norwegian i 2009. Norwegian eier ikke denne maskinen selv.

SP-FDT.jpg

Her var lyset på sitt beste, men det varte ikke lenge..
Dette er SP-FDT. En Antonov an-26 eid av Exin. Exin flyr for DHL Aviation.

SPFDT.jpg

LN-BUE.jpg

LN-BUE. Tror alle har sett denne før.. 737-500 bygget i 1996, først levert til Braathens SAFE, nå eier SAS Norge den.

LN-NIB.jpg

Denne kom rett før jeg gikk. LN-NIB er bygd i 2011. Norwegian eier ikke dette flyet selv.

Det var det jeg hadde denne gangen :)

Erik

Nei dette var sørenmeg en flott serie! Og grattis med nytt kamera - det viser seg nesten allerede? Mye flott å jobbe videre på dette her - eneste er at du et par ganger har nesten samme utsnitt av samme fly to ganger etterhverandre - et tips til det er å beskjære ett av dem til å være nærmere, og ett av dem til å være veldig merkbart lenger ifra. eks: 300mm og 90mm

Back