• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Milage run OSL-ARN-OSL

Someone

Moderator
Medlem
Etter jeg forlovet meg i Januar og begynte planlegge og spare til bryllup med den følge at reisebudsjettet frem til oktober ble kraftig redusert (som om ikke den blanke sammenpressede kullklumpen var dyr nok) og mindre jobbreising enn planlagt så kom jeg til den konklusjonen at jeg ville mangle snaue 1000 poeng for å fornye gullstatusen min hos SAS.
Løsningen på det ble da å finne et par billige billetter OSL-ARN-OSL og dermed hanke inn manglende poengene.

Så en fredag i mai ble det å kjøre opp til OSL, parkere på toppen av P10 og ta en rask gikk på det man kunne se av fly derfra
mr1.jpg


Boarding card var lastet ned på mobilen dagen i forveien og det tok ikke lang tid å komme seg gjennom fast track og opp i loungen for litt frokost
mr2.jpg


Utsikt fra sofaen
mr3.jpg


Boarding tok så til og det var LN-RPM som skulle ta meg til ARN denne morgenen. -800-maskinen hadde fått skiboks på taket, men et nytt strøk maling hadde også gjort seg
mr4.jpg


Dumpet ned på plassen min på nødutgangsrekka, og kunne fastslå at det ikke var noe i veien med benplassen
mr5.jpg


Husker ikke belegget helt, men mener det var rundt 75%. Leste avisen og småsov litt på turen, og mer var det ikke å si om det får vi landet på ARN på rute og parkerte på gate 12, litt nederfor UA sin EWR maskin. Kan dog ikke huske å ha landet på den piren ved ankomst OSL før
mr6.jpg


Ellers hadde det tydeligvis gått litt fort for seg på ARN denne morgenen for gutta på rampen kjørte så koffertene fløy....og måtte derfor tilbake å hente de etterpå
mr7.jpg


Par bilder fra ARN
mr8.jpg


mr9.jpg


Hadde drøye fire timer på slå ihjel på ARN, så etter en liten flyspottetur for å se meg litt omkring inni i terminalen tok jeg turen opp i loungen og satt og jobbet resten av tiden.

Returen tilbake til OSL var det LN-RMT som skulle stå for, en av SAS sine MD-82. Egentlig ikke så mye å si om den turen heller. Setene ombord i MDen var som vanlig gode, og siden jeg satt nærmere fronten enn enden, var det også en stille og behagelig tur.

Uansett var målet null og 1250 poeng tikket inn på EB-kontoen, slik at gullkorten ble fornyet.

Egentlig var det en litt meningsløs reise, men litt deilig var det også å bare tulle rundt slik. For meg var det skikkelig avslapping, og en tax free-kvote fikk jeg også på kjøpet
 
Egentlig var det en litt meningsløs reise, men litt deilig var det også å bare tulle rundt slik. For meg var det skikkelig avslapping, og en tax free-kvote fikk jeg også på kjøpet

Jassaa, noen som ikke respekterer 24 timers regelen. :p
 
Artig rapport. Godt det finnes flere som reiser kun med mål om å samle poeng.
 
Takk for rapport. Lenge siden vi har hatt rapport fra en klokkeren MR her nå.

Lykke til med kullkortet. Jeg vil ha et Higgs-boson kort.
 
Fin rapport! Det er viktig å ta seg en ekstratur når man kun mangler noen få poeng, noe annet blir for dumt ;-)
 
Ja, verdifull ekstratur dette - ingen grunn til å holde seg hjemme når det er et gullkort på spill :) Takk for rapporten.
 
Back
Top