MIG 21 lander på motorvei Nord-Korea

TriStar

ScanFlyer Crusty
Medlem
ImageUploadedByTapatalk1361826153.408545.jpg

Landing på motorvei(?) i Nord-Korea. Korea Central News Agency slapp dette bildet etter Kim Jong Un hadde vært på inspeksjon ved Air Force Unit 630. Kult bilde hvertfall:)

Last edited:
Re: MIG 21 lander på motorvei Nord-Korea

Må være fra en ferie i Sør-Korea, all maten tatt i betraktning

Ikke ofte man ser bilder av Nord-Koreanske maskiner, det henger vel litt sammen med hvor lite de faktisk flyr også, men bra post uansett :)

Selv svenskene bruker jo å lande sine fly på motorveier. Men jeg skal løfte på øyenbrynet om MiG-21 lander på motorvei i Norge!

Nå klarte jeg ikke å finne videoen i farta, skal ta en nærmere titt i morgen, men det er en video på youtube hvor man både lander og tar av med en MiG-21 fra ei gresstripe. Så noen små-shabby norske veier burde gå bra, det er jo sånt disse maskinene ble bygget for ;)

Selv svenskene bruker jo å lande sine fly på motorveier. Men jeg skal løfte på øyenbrynet om MiG-21 lander på motorvei i Norge!

Stemmmer, i Sverige er der visse motorveisstrekninger som er lagt ekstra flatt, bredt og jevnt, for å ha mulighet å benytte som flystripe. Gjerne i närheten av flygflottiljer.
Tror dog de er iferd med, eller har, avviklet den ordningen.

/b

Stemmmer, i Sverige er der visse motorveisstrekninger som er lagt ekstra flatt, bredt og jevnt, for å ha mulighet å benytte som flystripe. Gjerne i närheten av flygflottiljer.
Tror dog de er iferd med, eller har, avviklet den ordningen.

/b

Slike 'rullebaner' har også vært i bruk i Finland.

Beste hilsen Espen

Her er videoen jeg snakket om :)

En familie-utflukt til den lokale bondegården. ;)

- Der barn, der kommer bonden Igor med traktoren. Og etter har han en MiG-21 på slep. Den bruker han for at melken skal komme til oss så fort som mulig.

Back