Miami, Shanghai, Singapore eller Johannesburg i November?

stefan

ScanFlyer Blue
Med referanse til Lufthansa tilbud, så har Lufthansa nå slått til med tilbud på flere destinasjoner som jeg har tenkt på i lenger tid så nå er det et skikkelig first world problem å velge seg ut destinasjon.
Har i utgangspunktet lenge tenkt på både Miami, Shanghai og Singapore men i det siste også på Afrika etter at et vennepar pratet veldig varmt om Safari osv (men må si at jeg er skeptisk til Johannesburg pga kriminalitet).

Er det noen av disse som er spesiellt egnet / uegnet for å reise de to første ukene i November?

Ser for meg at Miami forbindes med generell loffing i Florida og kanskje en båttur til Bahamas eller noe.
2 uker i Singapore / Shanghai er vel i lengste laget så her vil det være mulighet for videre reiser i/til Kina / Malaysia / Japan?
Alle tips mottas med takk

Med referanse til Lufthansa tilbud, så har Lufthansa nå slått til med tilbud på flere destinasjoner som jeg har tenkt på i lenger tid så nå er det et skikkelig first world problem å velge seg ut destinasjon.
Har i utgangspunktet lenge tenkt på både Miami, Shanghai og Singapore men i det siste også på Afrika etter at et vennepar pratet veldig varmt om Safari osv (men må si at jeg er skeptisk til Johannesburg pga kriminalitet).

Er det noen av disse som er spesiellt egnet / uegnet for å reise de to første ukene i November?

Ser for meg at Miami forbindes med generell loffing i Florida og kanskje en båttur til Bahamas eller noe.
2 uker i Singapore / Shanghai er vel i lengste laget så her vil det være mulighet for videre reiser i/til Kina / Malaysia / Japan?
Alle tips mottas med takk

Miami er jo et fantastisk sted. Det er godt og varmt der og, alternativt ta et cruise i karibien :-)

Jeg har vært der flere ganger i november-desember, ikke noe å utsette på å reise da ivertfall.

Jeg skal til Johannesburg i julen og er også litt skeptisk mht. kriminalitet. De vi kjenner, som bor der, sier dog at man fint kan unngå kriminaliteten ved å passe på hvor man går. Ellers blir jeg veldig glad om det er noen andre her som har input om Johannesburg! :)

Xxx.

Dropp Florida, et fryktelig kjedelig sted med mindre man er 12 år. I November er det dessuten begynt å bli kjølig og det er hurricane-season. Jeg hadde nok valgt Singapore som utgangspunkt og loffet rundt i Sørøst-Asia. Der er det mye å se, mye kultur og historie (noe som Florida ikke har i det hele tatt).
Shanghai er en ukoselig by med ukoselige folk, jeg har ikke tenkt meg tilbake.

Drøssevis av ganger i Sør-Afrika men aldri vært i Johannesburg. Er som regel bare plukke opp leiebil og rett ut i bushen som gjelder. Gjelder nok mye samme der som andre steder, pass på, hold bildører låst, ikke alle steder man bør surre rundt alene, spesielt ikke etter mørkets frembrudd osv.

Om du absolutt skal bruke 2 uker anbefaler jeg Singapore som base camp og reise rundt i området med for eksempel Air Asia. Langkawi, Tawau,....

Singapore , sett deg på mailinglista til Air Asia... Anbefaler Penang og Langkawi

Om du absolutt skal bruke 2 uker anbefaler jeg Singapore som base camp og reise rundt i området med for eksempel Air Asia. Langkawi, Tawau,....

Mener du at 2 uker er for mye eller for lite? Vi kan eventuellt strekke oss til 2.5 uker men er desverre litt dårlig med feriedager igjen da...

Mener du at 2 uker er for mye eller for lite? Vi kan eventuellt strekke oss til 2.5 uker men er desverre litt dårlig med feriedager igjen da...
Mener 2 uker ville blitt for lenge på en av Lufthansas destinasjoner om du ikke skulle reise rundt. Om du skal reise rundt avhenger tiden selvsagt av hvor mange destinasjoner du skal få med deg og hvor mye du tid du skal bruke hvert sted.

Brukte selv 9 dager på følgende rundtur fra Singapore:
SIN-KUL
KUL-BWN
BWN-KUL
KUL-BKI
BKI-TWU Dykking av verdensklasse på Sipadan!
TWU-SIN

Idag ville jeg selv ved et lengere opphold i Singapore prøvd å komme meg til Perhentian-øyene, men Langkawi er vel mye lettere å komme seg til og en litt mere oppgått turistløype.

Last edited:
Brukte selv 9 dager på følgende rundtur fra Singapore:
SIN-KUL
KUL-BWN
BWN-KUL
KUL-BKI
BKI-TWU Dykking av verdensklasse på Sipadan!
TWU-SIN

Haha, du fortjener virkelig tittelen din altså, skal reise med madamen som ikke er så veldig glad i å fly, så det blir nok desverre maks 2 flyvninger mens vi er der, men både Brunai og Kuala Lumpur frister.
Hva tenker folket om Tokyo? F.eks. slenge inn en 5-dager i midten av Singaporeoppholdet?

Haha, du fortjener virkelig tittelen din altså, skal reise med madamen som ikke er så veldig glad i å fly, så det blir nok desverre maks 2 flyvninger mens vi er der, men både Brunai og Kuala Lumpur frister.
Hva tenker folket om Tokyo? F.eks. slenge inn en 5-dager i midten av Singaporeoppholdet?

Tokyo og Japan er bra, men det er nesten like langt fra SIN til NRT som fra OSL til NYC. Ville holdt meg i sør-øst, og heller tatt en tur til Nord-Asia ved et senere tidspunkt.

Et annet alternativ er jo å ta billigtur med CEBU Pacific til Cebu og ta en rundtur på Bohol. Der kan du treffe på avataren min. ;-)

Ja, da ble det Singapore med ca 2 uker mellom ankomst og avreise. 4300 kroner pr.pers for t/r med 16,5 timer reisetid hver vei :) Takker for tips så langt.
Nå skal vi bruke litt tid på å bestemme oss for hvor vi skal reise i SØ Asia.

Back