• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Mer til Nord-Afrika

AirbusTrond

ScanFlyer Mile High Club
Norwegian starter rute til Agadir i Marokko 6. november, ifølge Aftenposten. Den har jeg ventet på lenge! Det gir en fin mulighet til å kombinere kysten Agadir-Essaoira med Marrakech. Utreise til Agadir og hjemreise fra Marrakesh er en perfekt plan!

I fjor ble vel Marokko kuttet ut av alle charterselskapene fra Norge. Meget synd, for dette er et vanvittig spennende land, en kort flytur unna. Tross alt så kan kanskje den hemingsløse og latterlige medieomtalen av Stordalens bryllup ha ført noe godt med seg? :D
 
Norwegian åpner også København-Marrakech fra 3. november med to ukentlige avganger, onsdager og lørdager.
 
Ruten bekreftes i dag - også fra Stockholm og København:

Norwegian åpner ny rute til Agadir

2010-08-26

Den 6. november åpner Norwegian en ukentlig direkteflygning fra Oslo-Gardemoen til den marokkanske badebyen Agadir. Samtidig øker antall flygninger fra Oslo til Marrakech til to ukentlige avganger. For første gang åpner Norwegian også ruter til Marokko fra Sverige og Danmark.

– Vår ukentlige flygning fra Oslo til Marrakech har vært en stor suksess, og etterspørselen etter flere avganger har vært enorm. Vi utvider derfor nå tilbudet til to faste avganger i uken til Marrakech i Marokko. Tilbudet øker kundens valgfrihet, i og med at man nå kan velge mellom to utreisedager og hjemreisedager. Det gjør det også mulig å ta en kortere tur til Marokko for dem som ønsker det, sier kommersiell direktør Daniel Skjeldam i Norwegian.

Ny rute til Agadir
I tillegg til dobling av antall avganger til Marrakech lanserer Norwegian en helt ny rute til badebyen Agadir – også i Marokko.

– Dette er en destinasjon som passer perfekt for de som elsker sol, bad og varme, og som samtidig ønsker å kombinere ferien med kultur og andre opplevelser, sier Skjeldam.

– De nordiske landene er vårt viktigste satsingsområde de kommende årene, og Marokko har mye å tilby skandinaviske turister Sammen med Norwegian kommer vi til å videreutvikle tilbudet. Vårt mål er å tiltrekke oss over 200 000 reisende ved utgangen av 2013, sier Hamid Addou, adm. dir. for Moroccan National Tourist Office.

Til Marokko også fra Sverige og Danmark
Norwegian øker også tilbudet til Marokko både fra Stockholm og København. Fra begge byene vil det være to ukentlige avganger til Marrakech og en ukentlig til Agadir. Det betyr at skandinaviske turister vil få langt større valgfrihet med flere avganger og mange rimelige billetter til Marokko.
 
Marokko og Marrakech ble testet for et par år siden. Spesielt og spennende!

Et spørsmål litt på siden, men likevel relevant: DY starter nå flere nye ruter med relativt kort tid mellom lansering og første avgang (ca 2 mndr). Hvor normalt er det? Jeg er mer vant til å høre om nye ruter 6-12 mndr før de igangsettes.
 
Kjenner mange i "pensjonisteliten" med proppfulle lommebøker som kaster seg over dette umiddelbart de fikk nyhetsbrevet... Sol & varme vil alltid lokke på vinteren uansett, og i følge Norwegian selger jo dette som varmt hvetebørd :-)
 
Saa bra. Marrakech er spennende. Det hadde vaert spennende om de startet til Casablanca ogsaa. Da ville det blitt bra muligheter for aa kombinere forskjellige byer.
 
Et spørsmål litt på siden, men likevel relevant: DY starter nå flere nye ruter med relativt kort tid mellom lansering og første avgang (ca 2 mndr). Hvor normalt er det? Jeg er mer vant til å høre om nye ruter 6-12 mndr før de igangsettes.

Med internett har alle salgsmønstre blitt snudd på hodet. 'Innarbeidingen' som var så viktig før, er blitt unødvendig ettersom det tradisjonelle reisebyråleddet omtrent er borte. Den vanlige forbruker aner ikke annet enn at destinasjonen 'er der' når de booker eller leter etter inspirasjon ..

Men det gjelder i litt større grad for langruter enn kortruter, ettersom kortrutene bookes mer spontant.
 
Back
Top