Meget ung Norwegian pilot

sk931

ScanFlyer Rusty
Hatten af for ham....
På a.net florerer en historie om en meget ung Norwegian pilot...19 år...og er der noget galt i det ?...nej slet ikke...Når andre købte biler eller var i byen , ja så studerede han og brugte tiden på flytimer..
Norwegian satte ham og med faderen hans, som er trænings kaptain...
Selvfølgelig lidt PR for dem,,,men helt ok...ham letter jeg på hatten for...meget store ambitioner...ikke noget forkert i det...

http://www.airliners.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=1365945

Hilsen Ole
 
. And a spokeswoman said they believe Kate McWilliams is the youngest commercial airline captain in the world.

Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/art...liday-flight-Gatwick-Malta.html#ixzz4kGOG9NwZ
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook

Ser stadig sånne påstander, man må jo pumpe litt P.R.
Gjennom årene dukker det ofte opp slike overskrifter, men må taes med en klype salt.
Har selv flydd med folk som var blitt DC-9 Captain 23 år gammel, en annen DC-8 Captain som 25 åring, etc.
Starter man tidlig og er heldig, så er det stort sett bare aldersgrensen på flysertifikatet som stopper folk fra å ta tittelen.
 
Mere skeptisk til å ha far/sønn, gifte par osv. i cockpit ift. konflikter. Er flere selskap som har dette regulert.
 
Jeg synes det er stilig at selskapene slipper til unge folk også. Det er godt å se at etterspørsel har gått opp en del de siste årene.

Et litt mer ekstremt tilfelle fra EasyJet:

Husker jeg tok imot en SK maskin en kveld. Bortsett fra skipperen så resten ut som de hadde arbeidsuke:D
 
Det er fullt mulig for en dyktig og flittig person å skaffe seg de nødvendige papirene i meget ung alder.
Men man lærer som kjent mest av sine feil, og det har han ikke hatt anledning til å gjøre ennå. Det kommer å ta noen tusen timer, så han har langt igjen.
Personlig foretrekker jeg at denne læringsprosessen skjer under omstendigheter der konsekvensene av (uunngåelige) tabber er mindre dramatiske enn i en 737.

Vi ser helst at bussjåføren vår ikke først fikk lappen i går, ikke sant?
 
46 år igjen til pensjon, 46x900 timer= 41400 timer. Rekker vel muligvis å bli litt lei før den tid.

Ikke tvil om at alle blir lei med tiden.
Poenget er å fly minst mulig og få betalt mest mulig. Sitte hjemme-reserve og få betalt 76 fly timer er min spesialitet.
Vet ikke om det er lignede systemer i Europa, men skulle tro de har flygere på stand-by eller reserve vakt i tilfelle sykdom, forsinkelser og slikt.
Da slipper man å fly 900 timer i året, 300 - 400 er mere enn nok og man blir ikke lei så fort.
 
Mere skeptisk til å ha far/sønn, gifte par osv. i cockpit ift. konflikter. Er flere selskap som har dette regulert.

Tøys og tull. Går så bra så! ;)

_65075165_65075164.jpg
 
Vi ser helst at bussjåføren vår ikke først fikk lappen i går, ikke sant?
Alle bussjafører har sin første dag "alene" på jobb. Slik er det over alt, så jeg ser ikke helt poenget ditt. Når man kommer til det stadiet har man gjennomført trening slik at man er god nok.
 
Latterlig å bruke faren som Line-trainer for sin egen sønn.....

Tja, Latterlig...
Fult lovlig så hvorfor ikke?
Selv har jeg delt cockpit med min beste venn og med min verste fiende, man legger dog følelsene på hylla og gjør jobben sin.
Hadde sønnen vært helt udugelig så kunne faren mistet jobben på å skrive under
at han var klar til å fly på "linja".
Tror ikke det er noe negativt med dette.
 
Uansett hvor profesjonell faren er, så vil han uansett aldri kunne være helt nøytral i en slik situasjon når ham skal vurdere sønnens egenskaper. Det er jo en grunn til at flere selskaper i det lengste prøver å unngå slike pairings.
Ta et muligens søkt eksempel: Far får et illebefinnende i Cockpit, vil den da 19 år gamle gutten holde hodet kaldt og være en profesjonell pilot eller vil han bare tenke på at kapteinen faktisk er pappa?
 
Hvorfor latterlig? Dette må du utdype utover tabloid.

Det er ikke alle sønner som har et dårlig forhold til sin far - eller omvendt...

Jeg er enig med Lowandslow i akkurat dette. I dette scenarioet har man en helt klar konflikt og står i fare for å blande roller.

På en vanlig arbeidsdag derimot, ser jeg det som relativt problemfritt.
 
Back
Top