MD11-parade

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
I anledningen av pensjoneringen av MD11 som passasjerfly, har jeg tatt et lite dykk i samlingen og kommet opp med noen eksemplarer - både pax og frakt - fra både her og der ...

01.jpg

World Airways, N273WA, Seattle

02.jpg

China Eastern Cargo - B-2173, Seattle

03.jpg

Fedex, N616FE, Seattle

04.jpg

Varig, PP-VQM, Los Angeles

05.jpg

Martinair, PH-MCR, Seattle

06.jpg

Gemini Air Cargo, N701GC, Seattle

07.jpg

World Airways, N910DE i Delta hybrid-farger. Seattle

08.jpg

Lufthansa Cargo, D-ALCD, Fairbanks, Alaska

09.jpg

China Cargo, B-2175, Anchorage

10.jpg

World Cargo, N380WA, Anchorage

11.jpg

Eva Air Cargo, B-16103, Anchorage

12.jpg

UPS, N274UP, Anchorage

13.jpg

Transmile, 9M-TGR, Anchorage

14.jpg

Swissair, HB-IWU, Atlanta

15.jpg

Delta, N815DE, Atlanta

16.jpg

Eva Air Cargo, B-16103 og LN-MOW, Atlanta

17.jpg

snute .. Så var MD11-eventyret ute ...

Last edited:
Hva kan man si, dette var bare en helt Fantastisk serie :) Finnes ikke flottere fly en MD11
Takk for flotte bilder :) :) :)

Nydelige bilder!

Har vært så heldig som fikk fly denne maskinen. Min foreløpig eneste long-haul flight. København - London Heathrow - Rio De Janeiro med Varig. :)

Takker og bukker Andreas!

Vi har jo en aldri så liten "MD-11 vår" på OSL nå om dagen. Stod en hvit frakter på cargo apron i kveld også :-)

Beste hilsen Espen

Herlige bilder!

Ja, begynte nesten å gråte da vi taxet forbi den MD11 på OSL i ettermiddag. Snufs.
Flotte fly!

Trådstarter og dere som elsker utseendet på denne maskinen: det hadde vært gøy om dere kunne gitt noen mer subjektive beskrivelser av nettopp hva dere finner så tiltalende med dette utseendet?

Er det de tøffe vinduene foran, hvor de bakerste er trukket litt ned?
Er det den komisk oppstyltede og teite looken maskinen har pga. den rette vinkelen på hovedunderstellet?
Er det de små motorene under vingene i forgrunnen til den tykke store kroppen?
Er det den baktunge looken maskinen har pga. motor nr.3 i halen?

Selv liker jeg utseendet på DC10/MD11 veldig godt, og for min del handler det nok om fronten samt bakpartiet med motor nr. 3 i halen!

Annet enn utseende kommer selvfølgelig nostalgien inn - og det faktum at min bestefar fløy hele fem forskjellige maskiner fra McDonnell Douglas, hvorav en rekke for SAS.

Trådstarter og dere som elsker utseendet på denne maskinen: det hadde vært gøy om dere kunne gitt noen mer subjektive beskrivelser av nettopp hva dere finner så tiltalende med dette utseendet?

Er det de tøffe vinduene foran, hvor de bakerste er trukket litt ned?
Er det den komisk oppstyltede og teite looken maskinen har pga. den rette vinkelen på hovedunderstellet?
Er det de små motorene under vingene i forgrunnen til den tykke store kroppen?
Er det den baktunge looken maskinen har pga. motor nr.3 i halen?

Selv liker jeg utseendet på DC10/MD11 veldig godt, og for min del handler det nok om fronten samt bakpartiet med motor nr. 3 i halen!

Annet enn utseende kommer selvfølgelig nostalgien inn - og det faktum at min bestefar fløy hele fem forskjellige maskiner fra McDonnell Douglas, hvorav en rekke for SAS.

For meg er det en blanding av alle de "argumentene" du lister opp, samt at nesehjulet er plassert noe lenger bak på DC10 og MD11 sammenlignet med andre wide-body'er.
I tillegg er vingene flere grader mer "tilbakestrøkne" enn andre like store fly, noe som gjør at det er mye stiligere å se på enn andre fly.
Det gjør heller ikke noe at det ikke er produsert så mange av DC10 og MD11 som f.eks. B747 (som også er et utrolig lekkert fly).

Back