Ja sant! skulle bare vart litt lenger, sånn at vi fikk sett apronen, og terminalen. Nå kommer flyet fra sveits (?) tror jeg, så da ble det vel parking på pir C i tillegg En annen ting: man ser flyet svingte over bygdøy, det var vel for å få så lite overflyvning over Oslo som mulig, men kunne man gjort denne siste svingen enda "tightere" med tanke på støyvern for beboere på Bygdøy?
ja for det var vel visuell det gikk på 24, over bygdøy altså, siden jeg ser på kartene "routes inbd rwy 24" at rutene gikk via solberg SLB som ligger midt mellom gjerdrum og nittedal. var det noen annen STAR på 24? Hva fløy du på 90-tallet forresten?
På sommer'n var det ikke få visuelle innflyvninger som gikk rett over Huk ......
Jeg satt i cockpit under landing på 24 en gang, og husker jeg reagerte på hvor bratt vi gikk ned i forhold til andre turer jeg har hatt der fremme. Man får uansett ikke på langt nær samme følelsen i kabinen.
Artig gjensyn! Vi pleide som regel å gjøre venstresvingen inn på finalen over Aker Brygge. Noen ganger gjorde vi en veldig tight sving over Bygdøy som på videoen. Så en LH 737 som prøvde å unngå å fly over Bygdøy. Han gjorde to go-arounds før han forsto at han måtte starte finalen litt lenger vekk fra fra terskelen.