Måtte vente 36 timer

AirbusTrond

ScanFlyer Mile High Club
Måtte vente 36 timer

Nok en klage-sak. Denne gangen i Dagbladet. Den opprørende historien innbefatter et barn på 1,5 og en som fikk angst.

Personlig får jeg mer angst av dårlig sak og graverende skrivefeil, som "selv om passasjerene vikk hotell og mat er det ikke anturlig at dem skal måtte bli der nese så lenge, mener Arias."

http://www.dagbladet.no/2014/06/16/nyheter/sas/innenriks/utenriks/luftfart/33866719/

Samboeren min turte til slutt ikke å fly hjem. Jeg har ikke vært borti maken

Men en med så lang erfaring fra bransjen, burde han ikke klage til Apollo, ikke SAS?
 
Re: Måtte vente 36 timer

Apollo har kun leid inn SAS til å fly div. ruter.
SAS er operatøren (og underleverandør av pakke), mens Apollo er charter/leverandør. Og det står vel oppgitt at SAS opererer de og de rutene.
SAS er forpliktet til å levere varen til Apollo.

Tja ... si det, jeg vet ikke. Apollo er jo forpliktet til å levere varen - og har underkontraktert SAS - som også er forpliktet til å levere varen ...
--- Er det noen advokater her inne? ---
 
Re: Måtte vente 36 timer

Det er Apollo selv som står for passasjerhåndteringen. De tar avgjørelsene om hva som skal gjøres med passasjerene. Dette gjøres selvfølgelig i samråd med flyselskapet, som informerer om fremdrift og forventet avgangstid ..
 
Re: Måtte vente 36 timer

Nok en klage-sak. Denne gangen i Dagbladet. Den opprørende historien innbefatter et barn på 1,5 og en som fikk angst.

Personlig får jeg mer angst av dårlig sak og graverende skrivefeil, som "selv om passasjerene vikk hotell og mat er det ikke anturlig at dem skal måtte bli der nese så lenge, mener Arias."

http://www.dagbladet.no/2014/06/16/nyheter/sas/innenriks/utenriks/luftfart/33866719/



Men en med så lang erfaring fra bransjen, burde han ikke klage til Apollo, ikke SAS?


Lurer på hvilken avdeling han har jobbet i de 17 årene han jobbet i flybransjen? Førsta gang i "karrieren" han opplever en lengre delay, :rolleyes:
 
Re: Måtte vente 36 timer

Ser vedkommende skriver følgende i kommentarfeltet:
Hei Grunnen til klagen er at min ektefelle ble nektet sin innsjekket bagasje når forsinkelsen oppstod, hadde denne blitt mottatt kunne han kjøpt en ny ruteflybillett på SAS maskinen 2 timer senere!!
Selvfølgelig skal sikkerheten gå først, men normalt sett blir en annen maskin satt inn ved store forsinkelser....
Jeg tror rett og slett ikke på at han har jobbet 17 år i luftfarten med disse uttalelsene. Tror mer på at han kjenner noen i Dagbladet slik at tullesaken ble publisert. Nok en ikke-sak i en ikke-avis.
 
Re: Måtte vente 36 timer

- Han kommer tilbake til Norge på onsdag. Han fikk rett og slett angstanfall, han har aldri hatt flyskrekk eller noe, men nå turte han rett og slett ikke å reise med det flyet. Jeg anbefalte ham også om å ikke bli med den maskina. Jeg hadde heller ikke satt meg på det flyet, sier Arias.

Akkurat, så han fikk angstanfall og redd for å være med flyet pga. forsinkelsens lengde?

Kjipt at 17 års erfaring ikke hjelper stort på innsikt. Ser vedkommende jobber i Flytoget. Kanskje det er en feil når de skriver at det er i bransjen ;)
 
Back
Top