econ
ScanFlyer Silver
Hei
Jeg studerer samfunnsøkonomi og skal skrive masteroppgave til våren. Jeg ønsker å skrive om noe flyrelatert, alt fra konkurranse i flymarkedet til samfunssøkonomiske kostnadder relatert til norsk luftfart og investeringer i norsk luftfart.
Har skissert noen få problemstillinger som kan være aktuelle.
-Hva har skjedd med flyprisene innelands i Norge etter at bonusforbudet ble opphevet mai 2013?
-Hva påvirker prisene i norsk innenriks luftfart, antall aktører, antall reisende, distanse, tidspunkt, firmaer, oljepris osv.
-Drives norsk lufffart som oligopol med kun 2 aktører som er profittmaksimerende, se på ruter i Norge med 2 aktører, 1 aktør og ruter ut fra Oslo med flere enn 2 aktører.
Er det noen som har forslag til flere problemstillinger som kan være aktuelle?
Jeg lurer også på om det er noen som vet om det finnes data for historiske flypriser i norsk luftfart?
Hadde satt stor pris på hjelp
Jeg studerer samfunnsøkonomi og skal skrive masteroppgave til våren. Jeg ønsker å skrive om noe flyrelatert, alt fra konkurranse i flymarkedet til samfunssøkonomiske kostnadder relatert til norsk luftfart og investeringer i norsk luftfart.
Har skissert noen få problemstillinger som kan være aktuelle.
-Hva har skjedd med flyprisene innelands i Norge etter at bonusforbudet ble opphevet mai 2013?
-Hva påvirker prisene i norsk innenriks luftfart, antall aktører, antall reisende, distanse, tidspunkt, firmaer, oljepris osv.
-Drives norsk lufffart som oligopol med kun 2 aktører som er profittmaksimerende, se på ruter i Norge med 2 aktører, 1 aktør og ruter ut fra Oslo med flere enn 2 aktører.
Er det noen som har forslag til flere problemstillinger som kan være aktuelle?
Jeg lurer også på om det er noen som vet om det finnes data for historiske flypriser i norsk luftfart?
Hadde satt stor pris på hjelp
