Blackhawk
ScanFlyer Gold
Gran Canaria: Mars 2012
Her kommer en rask trip-rapport, inkl. bilder av både
fly, natur, samt ett par leiebiler (Saab 9.3 i både cab.
og sedanversjon). Ikke så mye tekst denne gangen, da jeg
har skrevet en del om Gran Canaria tidligere - så vi hopper
like gjerne rett til flybildene:
Over: Las Palmas Airport (LPA), Gando-flyplassen er
den eneste på Kanariøyene som har to rullebaner.
Over: Thomas Cook Airlines Scandinavia med Airbus A321-200, og reg: "OY-VKD".
Maskinen ble levert ny til daværende My Travel Airways i England,
pr. april 2003 med reg. "G-EFPA". Maskinen er ni år gammel, og vært
hos My Travel / senere Thomas Cook siden.
Over: Edelweiss Air med Airbus A320-200, og reg.: "HB-IHY".
Maskinen har vært hos selskapet siden den ble levert ny,
pr. feb. 1999 - og er litt over 13 år gammel.
Over: Air Berlin med Airbus A320-200, og reg.: "D-ABFO". Maskinen
ble levert ny til selskapet pr. januar 2011, er kun litt over
ett år gammel.
Over: Thomas Cook Airlines Scandinavia med Airbus A321-200,
og reg.: "OY-VKE". Maskinen ble levert ny til daværende
My Travel Airways (senere Thomas Cook), pr. feb. 2003 -
og vært hos selskapet siden. Maskinen er litt over ni
år gammel.
Over: TUIfly Nordic med B737-800 og reg.: "SE-DZV". Maskinen
ble opprinnelig levert ny til daværende Britannia AB
pr. mars 2003 - og har blitt litt over ni år gammel.
Over: Vueling Airlines med Airbus A320-200 og reg.: "EC-ICQ".
Maskinen ble levert ny til Iberia pr. juli 1991, og var
hos selskapet frem til juli 2007 da maskinen ble overført
til "Clickair". Så videre til Vueling pr. juli 2009,
maskinen er hele 21 år - og denne bildesamlingens
nest eldste maskin; men fortsatt like fin!
Bærer navnet: "Iker Ochandorena".
Over: Ryanair med B737-800 og reg.: "EI-DAH". Maskinen
ble levert ny til selskapet pr. januar 2003, og dermed
litt over ni år gammel.
Over: Binter Canarias / Canarias Airlines med ATR72-200,
og reg.: "EC-IYC". Levert ny til selskapet pr. juni 2004,
maskinen er snart åtte år gammel.
Over: Privat Executive Jet som tilhører Daimler Chrysler,
maskinen er: Airbus A319-133X (CJ). Levert ny til selskapet
pr. des. 1999, den er dermed ca. 12.5 år gammel.
Over: Jettime med B737-300, og reg.: "OY-JTC". Maskinen
har litt av en fortid, med hele 11 ulike selskaper: levert
ny pr. juni 1987 til Maersk Air som "OY-MMN". Over til
British Airways i 1988, så til Air Holland i 1992, så til
Air Malawi (!) i 1997, så til Air Malta i 1999, så tilbake
til Air Holland senere i 1999, så til CITLC også i 1999,
videre til CityBird i 2000, så tilbake til CITLC i 2002,
så til Pace Airlines i 2002, så til Bulgaria Air i 2003,
så til AirAsia i 2005, og tilslutt hos danske Jettime
pr. juni 2008. Maskinen er snart 25 år gammel.
Over: Air Berlin med Airbus A320-200, og reg.: "D-ABFO".
Maskinen ble levert ny til selskapet pr. jan. 2011, og
er litt over ett år gammel.
Over: Novair med Airbus A321-200 og reg.: "SE-RDO". Levert
ny til selskapet pr. mai 2004, er åtte år gammel.
Her kommer en rask trip-rapport, inkl. bilder av både
fly, natur, samt ett par leiebiler (Saab 9.3 i både cab.
og sedanversjon). Ikke så mye tekst denne gangen, da jeg
har skrevet en del om Gran Canaria tidligere - så vi hopper
like gjerne rett til flybildene:


Over: Las Palmas Airport (LPA), Gando-flyplassen er
den eneste på Kanariøyene som har to rullebaner.

Over: Thomas Cook Airlines Scandinavia med Airbus A321-200, og reg: "OY-VKD".
Maskinen ble levert ny til daværende My Travel Airways i England,
pr. april 2003 med reg. "G-EFPA". Maskinen er ni år gammel, og vært
hos My Travel / senere Thomas Cook siden.

Over: Edelweiss Air med Airbus A320-200, og reg.: "HB-IHY".
Maskinen har vært hos selskapet siden den ble levert ny,
pr. feb. 1999 - og er litt over 13 år gammel.

Over: Air Berlin med Airbus A320-200, og reg.: "D-ABFO". Maskinen
ble levert ny til selskapet pr. januar 2011, er kun litt over
ett år gammel.

Over: Thomas Cook Airlines Scandinavia med Airbus A321-200,
og reg.: "OY-VKE". Maskinen ble levert ny til daværende
My Travel Airways (senere Thomas Cook), pr. feb. 2003 -
og vært hos selskapet siden. Maskinen er litt over ni
år gammel.

Over: TUIfly Nordic med B737-800 og reg.: "SE-DZV". Maskinen
ble opprinnelig levert ny til daværende Britannia AB
pr. mars 2003 - og har blitt litt over ni år gammel.

Over: Vueling Airlines med Airbus A320-200 og reg.: "EC-ICQ".
Maskinen ble levert ny til Iberia pr. juli 1991, og var
hos selskapet frem til juli 2007 da maskinen ble overført
til "Clickair". Så videre til Vueling pr. juli 2009,
maskinen er hele 21 år - og denne bildesamlingens
nest eldste maskin; men fortsatt like fin!
Bærer navnet: "Iker Ochandorena".

Over: Ryanair med B737-800 og reg.: "EI-DAH". Maskinen
ble levert ny til selskapet pr. januar 2003, og dermed
litt over ni år gammel.

Over: Binter Canarias / Canarias Airlines med ATR72-200,
og reg.: "EC-IYC". Levert ny til selskapet pr. juni 2004,
maskinen er snart åtte år gammel.


Over: Privat Executive Jet som tilhører Daimler Chrysler,
maskinen er: Airbus A319-133X (CJ). Levert ny til selskapet
pr. des. 1999, den er dermed ca. 12.5 år gammel.

Over: Jettime med B737-300, og reg.: "OY-JTC". Maskinen
har litt av en fortid, med hele 11 ulike selskaper: levert
ny pr. juni 1987 til Maersk Air som "OY-MMN". Over til
British Airways i 1988, så til Air Holland i 1992, så til
Air Malawi (!) i 1997, så til Air Malta i 1999, så tilbake
til Air Holland senere i 1999, så til CITLC også i 1999,
videre til CityBird i 2000, så tilbake til CITLC i 2002,
så til Pace Airlines i 2002, så til Bulgaria Air i 2003,
så til AirAsia i 2005, og tilslutt hos danske Jettime
pr. juni 2008. Maskinen er snart 25 år gammel.

Over: Air Berlin med Airbus A320-200, og reg.: "D-ABFO".
Maskinen ble levert ny til selskapet pr. jan. 2011, og
er litt over ett år gammel.

Over: Novair med Airbus A321-200 og reg.: "SE-RDO". Levert
ny til selskapet pr. mai 2004, er åtte år gammel.