Månedens idiot

Bizflyer

FinalCall.travel/no
Medlem
Månedens idiot

Kom over denne artikkelen i danske Ekstrabladet som gjør meg rasende. Idioten burde vært buret inne!!

60-årige Joe Rickey Hundley fra Idaho i USA var den 8. februar på et Delta-fly fra Minnesota til Atlanta.

Med ombord var Jessica Bennett, som rejste med sin 19 måneder gamle søn Johan.

Knægten græd - ifølge moderen på grund af 'presset i ørerne' - hvilket intolerante Hundley ikke brød sig om.

Han henvendte sig til moderen, som han sad ved siden af, og bad hende om, at 'få den unge til at holde mund', samtidig med han påstod at barnet var for gammelt til at sidde på skødet.

Jessica påstår, at Hundley var synligt beruset og at han slog sønnen.

- Da jeg så på Johans ansigt kunne jeg se, at hans øje var hævet og at han blødte. Jeg var skræmt til døde, siger moderen ifølge ABC News.

Hele historien her:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1922653.ece

BF:headbang

Re: Månedens idiot

Er vel heller han som burde holde kjeft... Samme om han var full eller ikke, sånt gjør man bare ikke, og også i fylla har man en viss kontroll over kroppen!
Håper at dette ble politianmeldt?!

Månedens idiot? Nei årets, man gjør da for fa%% ikke sånn uansett hvor mye en unge skriker.... Nei enkelte burde aldri ha drukket når man ser slike saker. Her har tydeligvis fornuften forsvunnet med inntaket av alkohol..

Er vel heller han som burde holde kjeft... Samme om han var full eller ikke, sånt gjør man bare ikke, og også i fylla har man en viss kontroll over kroppen!
Håper at dette ble politianmeldt?!

Det sa vel ikke historien noe om. Men den fortalte dog at sjefen til idioten hadde fått med seg dette og ga fysakken sparken på flekken da firmaet ikke kunne assosieres med slike holdninger og handlinger.

Som en liten digresjon her, så har jo ingen hørt hans eller politiets eller crewet sin versjon av dette. Og i Norge ville det vel usaklig oppsigelsesgrunn hvis man begikk en slik handling på fritiden, med mindre man ble straffedømt for det. Historien får det jo til å høre ut som at mora ikke engang så at han lappa til ungen, men så først etterpå at øyet var hovent?

Så man kan vel konkludere med at en del fakta mangler i denne saken for å vite helt klart hva som skjedde?

Men jeg mener fortsatt han er en kraftidiot uansett! :old

Kraftidiot er et bra ord. Noe som passer for denne amøben av en person.

Tipper det er endel av oss som har opplevd frenetisk grining ombord. Det er et helvete, men etter min erfaring er det største helvetet det foreldrene er i. De har det selvfølgelig vondt siden barnet ikke har det bra og er i tillegg smertelig klar over at de lager mye støy for andre reisende.

Spørsmålet mitt: Måtte dere virkelig ta den reisen nå, eller kunne den få ligge og godgjøre seg litt til ungene er gamle nok til å takle en flytur?

De fleste unger takler flyreiser fint. Det er de som skiller seg ut man legger merke til.

De fleste voksne takler flyreiser fint. Det er de som skiller seg ut man legger merke til.

Og så går det jo an å ta med øreplugger hvis man er sensitiv til støy!:old

De fleste unger takler flyreiser fint. Det er de som skiller seg ut man legger merke til.

De fleste voksne takler flyreiser fint. Det er de som skiller seg ut man legger merke til.

Og de fleste meneskene du møter på gata er ikke lommetyver.

Det höres utrolig ut at det ikke festes noen "ärsak-effekt" til ungens tilstand (hovnet öye, blödende sär ?) ... kanskje befant ungen seg i nevnte tilstand för den kom ombord, og kanskje var dette grunnen for at ungen hylte ? ... isäfall tolker jeg mannens innblanding som meget beleilig, idèt at CabinCrew's oppmerksomhet derved päkalles ... hvordan moren deretter reagerte i forhold til mannen er betinget av hva grunnen og timingen var for ungens skadete tilstand ? Hvis den skyldes moren selv har hun kanskje prövet ä lede andres oppmerksomhet vekk fra seg selv/barnet over til den aggressive nabo-passasjeren ... og det ser ut som at dette har hun klart til overmäte ? Hva vet vi nöyaktig om bakgrunnen til denne historien ? (NB : her inntar jeg plass som 'djevelens advokat', bare for debattens skyld ?)

Som småbarnspappa føler jeg at jeg har erfaringer om temaet. Jeg har en sønn på 4 år som har flydd en del siden han var 4 måneder. Hva jeg har lært er at når de er små skal det ikke mye til forstyrrelser for at helvete er løs. Vi fløy OSL-FRA-BKK-HKT-FRA-OSL med LH og PG. Flygningene frem til dette hjemreisen hadde gått greit uten grining. Når vi skulle hjem fra BKK med avgang midtnatt sov guttungen og en flyvertinne forstyrret så mye med at han skulle ha på belte. Hun gikk inngående inn i hvordan dette skulle gjøres at han våknet. Så var det grining i 3 timer etter dette. Det var ikke moro å være foreldre når alle skulle sove. Da var det 2,5 time på toalettet bakerst i Jumbojeten til han roet seg. Par dager før hadde vi kommet med PG fra HKT og amerikaneren foran oss på flyet komenterte at flyturen hadde gått som en drøm uten skrik og skrål fra min sønn. Så forskjellen er stor. Da han var et år fløy vi tur/retur BKK-SIN med CX. Junior hadde den gang panikk for å bli spent fast og det ente med grining i 30 minutter til fasten seatbelt sign hadde blitt slukket. Det var samme leksa tilbake til BKK også.

Etter dette begynte vi med trening for at guttungen skulle mestre dette. Se i taket om setebelte lampen var på. Var den av tok vi av belte. Det gikk litt sport i det og vi har ikke hatt problemer siden. Nå er han en reisevant 4 åring som ikke har noe problemer med å oppføre seg på fly.

Vi må huske på at spedbarn har gråting som eneste måte å komunisere til oss på. Er det for varmt/kaldt, er sulten, er trøtt, bytte bleie osv. Husk at amming er viktig for å utligne trykket for spedbarn. Inntrykket mitt er at det er enklere å reise med et barn på noen måneder enn et barn som er ca et år. En et åring krever mere plass og aktivitet, men kan fortsatt grine for at den ikke får viljen sin eller noe annet feil i dems øyne.

Last edited:
Back