Re: Hotell på Mallorca
Joda, jeg har vært i Palma, opptil flere ganger, men har stort sett bodd på hoteller utenfor Palma by (mini Barcelona). Dog har jeg bodd på HM Jaime III en gang, rent og pent hotell midt i sentrum. Jeg husker det som et bra hotell med god service, hyggelig betjening og om jeg husker rett var det også gratis WiFi. Parkering derimot er jeg mer usikker på... Men det finnes parkeringshus i gangavstand fra hotellet om jeg husker rett

Hotellet kan anbefales
Restauranter... Vel det er bare å gå en liten tur, så finnner du gode restauranter på nesten hvert gatehjørne

Tapasrestauranter finnes det flere av i den gamle bydelen, og de aller fleste av disse er gode. Jeg husker å ha vært et par ganger på en som heter La Paloma, og var veldig fornøyd med både mat og service. Ellers har vi spist en utrolig god landkylling på Misa Brasseria. Og så bør du prøve en knalltøff gastrobar - Tasca De Blanquerna!
Om du er ute etter et mer gourmet-aktig måltid bør du ikke reise fra Palma uten å ha besøkt Simply Fosh. Det er en absolutt højdare! denne besøkes hver gang vi er i Palma
Hvor man skal dra og hva man bør se.... Selvsagt må du innom turistfella La Sieu - katedralen. Mest for å ha vært der egentlig, men det er et imponerende byggverk. Ellers ville jeg tatt bilen og kjørt søvest og fulgt vestkysten nordover. Her er det mange fine plasser som bør krysses av, bl.a. kunstnerlandsbyen Deia, og den litt mer turistifiserte Valdemossa ikke langt fra Deia. Om noen sier du skal dra innom La Calobra (evt Sa Calobra) så styr unna. Om du ikke er blitt robbet andre steder blir du det iallefall der... Jeg var der for over 30 år siden, og den gang var det en nyoppdaget perle. Så var jeg der igjen for 4 år siden og nå er plassen totalt ødelagt... Ellers kan du selvsagt stoppe innom Soller, du kan kjøre til nordspissen og se Cap Formentor... Øya er ikke så veldig stor, men det er utrolig mye å se og oppleve der, blir aldri mett
Håper dette kan hjelpe litt på vei. God tur og kos deg på øya.