Mail fra Eivind: Kjære lojale SAS kunde

SpotOn

ScanFlyer Silver
Mail fra Eivind: Kjære lojale SAS kunde

Fikk tilfeldigvis en mail i dag, tilsynelatende fra Eivind Roald. Har lagt ved kopi i vedlegg under. Det refereres til at jeg må bruke "voting buttons" for å kunne melde meg på tilbudet. Bare synd at "voting buttons" ikke dukker opp i mail for iOS eller mail for Windows 10. Andre e-postlesere gidder jeg ikke prøve. I tillegg mikses det mellom å si at jeg må klikke "Yes" og å svare "Ja" - alt ting som gjør at det ikke akkurat frister å klikke på linker i e-posten for å finne ut mer om dette.

Er det andre som har fått denne...?

Attachments

• Skjermbilde.PNG
    Skjermbilde.PNG
    96.3 KB · Views: 2,632
Re: Mail fra Eivind: Kjære lojale SAS kunde !

Nok skrivefeil til å virke suspekt. Ring SAS og sjekk før du går videre.

Re: Mail fra Eivind: Kjære lojale SAS kunde

Standard Outlook-voting buttons sender vel bare Mail direkte tilbake til avsender med svar i emnefeltet. Litt merkelig om Eivind Roald selv håndterer dette fra egen e-post — men du kan jo svare direkte på mailen, som tilsynelatende er sendt fra en legit adresse.

Eurobonuspoeng går vel fint uten bindestrek også. Feil åkkesom :)

Ingen andre her inne som har fått? Er Diamond, men ikke fått.

Ikke sett noe her nei. Er selv EBD, men bosatt i TRD så kanskje bare de i området rundt Oslo der bilselskapet holder til som blir "utvalgt" :)

Kim

Ser ut som bilfirmaet eksisterer, så jeg tror denne er reell.

Avsender kan lett jukses med, og hadde mailen vært reell hadde den nok kommet fra noe sånt som enellerannenID@selskapsomdrivermedepost.com

Slikt kan vel overprøves slik at avsender ser ut til å være en annen e-postadresse for å gjøre masseutsendinger mer personlige?

Minst tre bindestreker som mangler også:

Ja, men det er nær sagt en standardfeil hos SAS - og hos veldig mange andre.

Tittel under navn skal for øvrig alltid være med liten forbokstav i Norge. Ser det står med stor bokstav i e-posten.

Ser ut som bilfirmaet eksisterer, så jeg tror denne er reell.

Slikt kan vel overprøves slik at avsender ser ut til å være en annen e-postadresse for å gjøre masseutsendinger mer personlige?

Ja, men det er nær sagt en standardfeil hos SAS - og hos veldig mange andre.

Tittel under navn skal for øvrig alltid være med liten forbokstav i Norge. Ser det står med stor bokstav i e-posten.

Jeg mistenker også at dette er scam, og synes folk her inne bør være litt mer skeptisk.

Er noe mer ordlyden som jeg synes høres litt rart ut, som feks "Vi har valgt å trekke ut et tilfeldig antall Pandion og Diamant kunder"

SAS pleier ikke å omtale det som kunder, men som medlemmer.

Det andre som jeg stusser mest på, er jo at tittelen til Eivind er feil, han er ikke konserndirektør i SAS det er Richard Gustafson. Eivind sin tittel er Executive Vice President Sales & Marketing, noe som vel oversettes til Kommersiell Driketør.

Det andre som jeg stusser mest på, er jo at tittelen til Eivind er feil, han er ikke konserndirektør i SAS det er Richard Gustafson. Eivind sin tittel er Executive Vice President Sales & Marketing, noe som vel oversettes til Kommersiell Driketør.

Gustavson er konsernsjef. På norsk blir normalt executive vice president oversatt til konserndirektør, hvilket normalt er den ene delen av tittelen til f.eks økonomidirektør/CFO, divisjonssjefer, og andre som sitter i konserledelsen

Hvis dette er fake, må jeg si det er rart at Roald, eller andre sentralt i SAS, ikke går ut og bekrefter det. Det burde vel kommet dem for øret nå.

Dermed følger SAS i fotsporene til blant annet Emirates, som også samarbeider med et limousinselskap i Oslo.

Forskjellen er vel at Emirates faktisk betaler for den limmoen om du flyr i C eller F?

Forskjellen er vel at Emirates faktisk betaler for den limmoen om du flyr i C eller F?

Inntil 60 km fra Gardermoen. Bor du lenger unna betaler du noen kroner for hver overskytende kilometer.

Disse typer tjeneste kan fort bli litt skummelt for skandinaviske kunder da jeg regner med at en del vil føle at de vil "sponse" denne luksusen for andre kunder.

Spennende å se hva prisen for denne tjenesten blir? Om det er taxi-priser men da ikke Prius stasjonsvogn.

Back