Maersk Air tilbake som fraktselskap

Someone

Moderator
Medlem
Ser i en lukket artikkel hos Checkin.dk det nevnes at Maersk Air kanskje skal vekkes opp fra de døde. Dog denne gangen som et fraktselskap.

Det nevnes en 767 frakter og BLL uten at jeg ser noe mer. Men hvorfor ikke bruke Star Air som de alt har?
 
Re: Maersk Air tilbake som fraktselskap?

Det nevnes en 767 frakter og BLL uten at jeg ser noe mer. Men hvorfor ikke bruke Star Air som de alt har?

‘Operated by Bunnslam International Airlines’ …. ?
 
Re: Maersk Air tilbake som fraktselskap?

Skal ikke Star Air gå inn i det nye Maersk Air Cargo?
 
Re: Maersk Air tilbake som fraktselskap?

Skal ikke Star Air gå inn i det nye Maersk Air Cargo?

Star är är nu en del av MAC. Det var inte planen från början men någon intelligent person kom på att det kostar mindre med två AOC än ett. (Hör någon på Frösundavik det!?:old)
 
Re: Maersk Air tilbake som fraktselskap?

Star är är nu en del av MAC. Det var inte planen från början men någon intelligent person kom på att det kostar mindre med två AOC än ett. (Hör någon på Frösundavik det!?:old)
Menar ddu inte tvärt om nu? :)
 
Re: Maersk Air tilbake som fraktselskap?

Fröken, MER KAFFE! :headbang Såklart, annars hade det varit SAS-logik ;)
Kunde inte sagt det bättre själv :lol:

Men det ska bli väldigt spännande att se hur det utvecklar sig, hoppas det funkar bra så vi får se mer Maersk i luften.
 
Re: Maersk Air tilbake som fraktselskap?

Dette kjøpet ble jo kjent for et halvt års tid siden, og jeg tror vi diskuterte det i en annen post om Maersk Air.
Uten at jeg har noen gode kilder så har jeg forstått det sånn at Magma er eid av Chapman Freeborn og dermed Avia Solutions Group. Magma har historie fra gamle MK Airlines som gikk konkurs for en del år siden og har derfor sterk tilknytning til Afrika. Noen av rutene til Magma er i samarbeid med Senator International, blant annet til USA.
Etter hva jeg forstår er det i første omgang planlagt ekspansjon med 777F-flyene, men på sikt ser jeg jo for meg at Air Atlanta og 747 fases ut.
https://www.aircargonews.net/monthly-exclusive/new-magma-aviation-ceo-outlines-expansion-plans/
 
Re: Maersk Air tilbake som fraktselskap?

Forstår jeg det rett står det nå 3 767F på Everett som var bestilt av et kinesisk selskap, men som i stedet skal til Maersk: LN 1265/1270/1272.
 
Re: Maersk Air tilbake som fraktselskap?

Forstår jeg det rett står det nå 3 767F på Everett som var bestilt av et kinesisk selskap, men som i stedet skal til Maersk: LN 1265/1270/1272.


Disse skal ikke til BLL ser det ut som, men opererende av Amerijet mellom USA og Asia på vegne av Maersk

https://www.ch-aviation.com/portal/news/117700-denmarks-maersk-selects-amerijet-for-b767-cmi-ops

The Danish shipping giant said the three new-build widebody jets would be based in the United States and used to run trans-Pacific flights (i.e., between North America and Asia) on Maersk's behalf starting later this year.
 
Re: Maersk Air tilbake som fraktselskap?

Er det kjent hvordan livery disse nye 767ene skal få? Jeg ser de som testflyr på Everett nå ennå er helhvite
 
Re: Maersk Air tilbake som fraktselskap?

Og Maersk avslører at de skal fly mellom Greenville/Spartanburg og Seoul ... Spennende satsing.

https://www.freightwaves.com/news/m...P4m0ynt0QcDedcjgpepBTt_jvUwYwacPk_g&fs=e&s=cl

Maersk Air Cargo tipped its hand this week on which city pairs will be part of its inaugural trans-Pacific service as the air wing of the giant ocean shipping line enters the U.S. market for the first time.

The airline plans to fly a special “demonstrator” flight with live cargo on Aug. 31 from Incheon International Airport in Korea to Greenville-Spartanburg International Airport in South Carolina, Adam Farmer, head of sales for Maersk in Northeast Asia and a managing director in Korea, said in a LinkedIn post. He urged shippers to book freight for the trial flight at discounted rates.
 
Re: Maersk Air tilbake som fraktselskap?

Bruker de fremdeles «White Star» som radiokallesignal?
 
Re: Maersk Air tilbake som fraktselskap?

Ja, men bare så lenge de flyr på Maersk callsign. Det er mulig den vil fly som 'Amerijet'. Men det vil vi se når den kommer i produksjon.
 
Re: Maersk Air tilbake som fraktselskap?

Dette ser jo enda bedre ut enn siste designet til Maersk Air før Sterling overtok.
 
Back
Top