Lyst aa vaere med paa DO?? Naa har DU sjansen!

Status
Not open for further replies.

Tommy777

ScanFlyer Mile High Club
Heisann,

Som tidligere nevnt, har vi ett aarlig Flyertalk arrangement som alltid er en opplevelse helt utenom det vanlige. I november var noen her med paa besoek hos SAS, Air Canada i Toronto, United i Chicago og endte opp paa COs hjem i Houston. Noen fantastiske, uforglemmelige dager, uten tvil!

I aar har vi (LH Forum moderator Oliver2002 og meg) tenkt aa bryne oss paa noe som er stoerre enn noen gang: Ett besoek til Airbusfabrikken og til CDG eller LHR for aa kikke paa Airbus 380 MED MER. Dersom alt klaffer, vil dette skje ombord i en av SAS sine Airbus A319 som vi planlegger aa chartre. Dette avhenger selvsagt at vi faar nok oppslutning.

Catering ombord, klasseinndeling osv. vil for en gangs skyld organiseres av oss som vanligvis mottar servering, saa det kan bli interessant.;)

Vi er akkurat kommet i gang med planleggingen og driver aa snakker med SAS om diverse ting naa, Tidspunkt blir trolig 5-7 november..

Foelg med her, men er du ikke FT medlem, post gjerne ideer mm i denne traaden. ALLE er velkommen.

http://www.flyertalk.com/forum/sas-...t-sas-airbus-do-fall-2009-a.html#post11036699

Jeg har lyst til aa bli med dersom prisen og datoer passer

LN-KRF
FlightDeck +1
Hickok
BSSW
LN-MOW
O_K_
jcnorway+1
litt-amatør
Gandalf
Vede
Tertit54
Skyteam
B777ER
Speedbird
ph-ndr +1
sirpjalle
Cedlind
espeno
DonRuud
CK+1
Molinari +1
Andrev
AirbusTero
Extra230
Fellowship
Savipix
LN-AFG
grindstein
Joker7913
P.A. VIKING
LN-FHU
pgaa
Chainly
Snecma
Laurenz + 1
ENTO
learjet
LCH78
audunn
kjetil
princecharming +1
MartinL +1
sindreh +1
LN-RMX+1
LTH
LN-RUV
KennethGS
CNO1015
Leorim
Northrider
Superhai
DYflyer
OJB + 5
Roxman
Eirik
raskefot
memphis_belle +1
LN-RPL

Fra Flyertalk:

All,

Us Scandinavians usually have an annual DO and this year would be no different.

Long story short, the SAS DO has now turned in to an annual Star Alliance DO instead hosted by CO, LH and SK!

Many of you have already seen the thread in the SAS forum, I thought it was appropriate to move the thread to Community so more Flyertalkers can join.

Old thread can be found here: The great Star Airbus DO, Nov. 5th and 6th

Before you post, please note:

- If you are interested, please read the first few posts and post in this thread. The list of participants is pending prices and set program
- The maximum participants is 300.

Here we go:

Flyertalk in cooperation with Lufthansa presents:
The first annual Star Alliance DO!

Join us for a once in a lifetime experience, including the first Flyertalk chartered flights on a widebody!

On this flights the Flight Attendants will actually be there for your safety only. Your servers on board will be your Flyertalk Moderator Crew lead by Purser Randy Petersen. The catering and service on board will be nothing like you have ever experienced on an aircraft before. That is a promise.

Also
- Welcoming CO to the Star Alliance
- Visit the Airbus factory and take a look at the Airbus A380
- Visit Scandinavian Airlines in Oslo
- Visit Lufthansa's home in Frankfurt

PS!! Everyone is welcome!!

Preliminary Program (PS! This will is a PRELIMINARY program, we are working with Lufthansa and the other carriers and are in the planning stages right now. We recently had our first meeting and conversations with the carriers, so there will probably be changes. Please check this post for updates.)

November 3rd

3PM CO welcomes us for a pre-flight tour in EWR (location TBD). Space will be limited to participants that are on the official party flight, LH405. CO Insider will join the entire DO and I'm working with him to make an event to welcome Star Alliance new Star, Continental!!

6:30PM Busses courtesy of Star Alliance will transport us to JFK
7:30PM Arrival at JFK. We take over the brand new LH lounges at JFK
9:45PM The official party flight, LH405 departs JFK with the two front sections of business class filled with Flyertalkers!

November 4th
Program TBD, among things planned are: Watch the FT moderators go through Flight Attendant training

November 5th
0600 Champagne breakfast in FRA
0700 FRA-OSL flight
0800 Champagne breakfast in OSL for members starting there.
0850 Arrive OSL, parking at the SAS hangar
Breakfast continues.
1030 Main DO flight OSL-TLS
1300 Arrive TLS
The BIG Airbus DO, hopefully a tour of the FIRST LH A380!!
1730 TLS-FRA
1830 Arrive FRA

Friday November 6th
A day at LHs main base, more info will follow.
Official DO party dinner, working to arrange night caps at the LH FCT!!

The event has become pretty popular, so please put yourself on the "I'm interested" list as soon as possible.

Last edited:
Re: Lyst aa vaere med paa DO?? Naa har DU sjansen!!

Dette her virker sprøtt! Men tror at jeg er med her ja!

Schtiiilig!
Men kommer ikke dette til å bli temmelig dyrt?
Hvor har dere tenkt å samle opp folk?

Ser for meg at dere kaster ut alle setene, setter inn 40 first class seter istedet og sørger for at alle får breddfulle champagneglass hele veien? :colgate:

BF:cool2

Kult! Dette blir jeg gjerne med på! Skal dere ha en A319, så er OY-KBO er finest utenpå, OY-KBT er finest inni...

Schtiiilig!
Men kommer ikke dette til å bli temmelig dyrt?
Hvor har dere tenkt å samle opp folk?

Ser for meg at dere kaster ut alle setene, setter inn 40 first class seter istedet og sørger for at alle får breddfulle champagneglass hele veien? :colgate:

Jeg kan roepe at det kommer til aa bli to klasser, ja, men dyrt kommer det ikke til aa bli.

Vi faar se om vi kan faa en dugnad trommet sammen for aa faa fjernet en del seter, og selvsagt satt inn igjen etter festen er slutt (ikke saa mange som du foreslaar). Dersom dette blir en realitet, kommer catering ombord til aa bli CRAZY!! Det kan jeg love!!

Jobber med Eurobonus om aa faa poeng paa turen. Satser paa aa gi 2400 grunnpoeng pr. leg som flys, saa poeng tjener man ogsaa.

Ideer mottas med takk!

Er du interessert (ikke bindende paamelding foer mye senere), post gjerne her, saa putter jeg det inn i hovedtraaden. Prisen avhenger selvsagt hvor mange som blir med

Virker spennende.. Setter en kanskje, med forbehold om pris. Men det høres absolutt fristende ut!

Hmmm, hvis det blir besøk på Airbus fabrikken, så tror jeg at jeg tar sjansen på å si at dette må jeg være med på! .....Dog med et par forbehold om tidspunkt foreløpig....

Virker spennende.. Setter en kanskje, med forbehold om pris. Men det høres absolutt fristende ut!

Ser det blir 2 klasser! Vil du sitte i Solo klassen eller Solo Super klassen?:colgate:

Håper jeg kan få til å bli med på dette!

Sier det samme som Martin. Absolutt interessert, men med en kanskje m/forbehold om pris...

Men hvor blir plukk opp? CPH?

Ser det blir 2 klasser! Vil du sitte i Solo klassen eller Solo Super klassen?:colgate:

Da må i tilfelle Solo Super bli bak ...... !!! :cool:

Dette ser ut til å kunne bli et eventyr ... dette må vi få flettet inn i en MJF-visitt!

Samme her med forbehold om pris..

Er ikke prisen så sinnsyk så er dette en STOR mulighet!

Snakker vi dagstur eller?

Jeg er veldig interessert, så hvis tidspunktet ikke er helt feil så er jeg med.

Om man fikk lagt datoen 24. September inni dette her, så høres det fort enda mer fristende ut ;)

Snakker vi dagstur eller?

Nei, det blir for heavy... Tipper prinsen slipper oss av paa LHR eller CDG og at vi reiser med rutefly hjem derfra for aa holde prisen nede. Vi faar se hvordan dette loeser seg etterhvert.

Høres spennende ut :) Legg til to (kanskje samboer også blir med?) ekstra med forbehold om pris.

Status
Not open for further replies.
Back