Lumiwings starter Tuzla - Esbjerg/Halmstad/Skavstad

Re: Lumiwings starter Tuzla - Esbjerg

Tuzla - Halmstad Tuzla - Skavsta er også nye med 2 ugentlige fra d. 18/12

Re: Lumiwings starter Tuzla - Esbjerg

Jeg maa innroemme det er foerste gang eg hoerer om dette selskapet, selv om det startet opp i 2015. En mulighet for nostalgiturer med 737-300 og 700 i det minste.

Selskapet hadde jeg hørt om…Tuzia hadde jeg aldri hørt om.

Her er det nok godt arbeid fra flyplass og nærområde som har spilt inn,
men det skal ikke se bort fra at det fortsatt er etterspørsel etter at Malmø, Göteborg og Stockholm har mistet flere selskaper på Tuzla-rutene sine.
…. Nyligen upphörde
Wizz Air med sin flygtrafik
till Tuzla från Skavsta,
Göteborg och Malmö.

Ryanair upphörde
nyligen med sin trafik
från Arlanda till Tuzla.
https://www.svenskaflygbolag.com/

Så må være viktige ruter for Tuzla flyplass siden de har fått inn Lumiwings til å fly disse rutene.
Trafiken på linjerna
är upphandlad av
Tuzla flygplats.
https://www.svenskaflygbolag.com/

Last edited:
Selskapet hadde jeg hørt om…Tuzia hadde jeg aldri hørt om.

Måtte også google. Også ser jeg i dag her i Düsseldorf at byen også står på avgangstavla - merkelig hvordan den popper opp overalt plutselig.

Her er det nok godt arbeid fra flyplass og nærområde som har spilt inn,

I Esbjerg er det nok nærmere statsstøtte der spiller ind. Esbjerg er en af de 4 små lufthavne der er modtager af 550 mill. Kr i økonomisk støtte der netop er vedtaget i det danske folketing. Billund var også med i opløbet om at tiltrække ruten, men måtte se sig slået, på grund af de kunne få lavere omkostning i Esbjerg. Så jeg kalder det stats sponseret konkurrence forvridning. Det finder den danske stat åbenbart helt okay, bare det ikke går ud over der egne skod selskaber:angry:

I Esbjerg er det nok nærmere statsstøtte der spiller ind. Esbjerg er en af de 4 små lufthavne der er modtager af 550 mill. Kr i økonomisk støtte der netop er vedtaget i det danske folketing. Billund var også med i opløbet om at tiltrække ruten, men måtte se sig slået, på grund af de kunne få lavere omkostning i Esbjerg. Så jeg kalder det stats sponseret konkurrence forvridning. Det finder den danske stat åbenbart helt okay, bare det ikke går ud over der egne skod selskaber:angry:

Ja, akkurat det som er «godt arbeid» ;)

Her er forøvrig de andre rutene de annonserte:
🚀 Welcome aboard! Lumiwings is launching new routes from TUZLA (Bosnia and Herzegovina) to unique destinations in Germany, Sweden, Denmark, Netherlands, and Turkey. Ready to take flight with us? 🌐🎉 #Lumiwings #NewFlights

🇩🇪 Germany:
• Saarbrucken
🇸🇪 Sweden:
• Halmstad
• Stockholms Skavsta
🇩🇰 Denmark:
• Esbjerg
🇳🇱 Netherlands:
• Maastricht
🇹🇷 Turkey:
• Istanbul (expected)

🎉 Join us in celebrating these new routes and embark on unique experiences! 📆
www.lumiwings.com
Kilde: Lumiwings på SoMe

Attachments

• IMG_4825.jpeg
    IMG_4825.jpeg
    408.7 KB · Views: 396
Var helt katastrofe for flyplassen i Tuzla når de mistet Wizz Air-basen. Men forsøket på å erstatte dem med Lumiwings floppet. Ikke helt uventet kanskje, selv om initiativet var fint. Esbjerg, Halmstad, Maastricht og Saarbrücken var jo også spesielle valg av destinasjoner.

De skylder på manglende støtte fra Tuzla

Due to the decision of Tuzla International Airport not to support the routes, we are
sorry to announce, that all Lumiwings commercial flights to and from Tuzla have been
cancelled, starting from 27 February 2024 with immediate effect

Back