Lufthansa Premium Economy

CCS87

Newcomer
Reiser to turer til Asia i året i SAS Plus, men syns det er en real melkerute til HKG via PEK.

Ser at Lufthansa nå har åpnet sin Premium Economy til HKG, og den frister i utgangspunktet pga av helt nye seter og kabin, men er usikker på poengopptjeningen som EBD.

Noen som har peiling på hvor mye OSL-HKG i Premium Economy vil gi? Sånn ca?

Det må være en opptjeningsklasse som henger igjen eller lignende? Kan ikke stemme?

Det jeg umiddelbart tenkte også.. Får opp klassene N og E på tilsvarende søk. Svært nysgjerrig på å høre om det er noen som allerede har personlig erfaring med dette scenrioet og vet hva man ender opp med av "gevinst" her...

Har du vurdert premium eco med NZ via LHR? Anbefales.

Har jeg faktisk aldri tenkt på, men høres spennede ut.

Er også svært spent på om ryktene om ARN-HKG med SAS som svirrer om dagen faktisk stemmer. Hadde vært å foretrekke

Det må være en opptjeningsklasse som henger igjen eller lignende? Kan ikke stemme?

Det er ikke sikkert. LH gir jo for eks bare 100 % for Z. Det er vel ikke unaturlig at biz gir mer enn Eco? Min erfaring er at LH gir veldig lav opptjening på de laveste klassene, men booking systemet dere sier hvilken opptjening du får, og ofte er det liten forskjell opp til de klassene som gir for eks 100 %.

Vurderer å bytte fra SAS Plus til LH ECO Premium for en tur til Tokyo om 14 dager. Aberet er dog at FRA-HND-FRA bookes i N, og den klassen eksisterer ikke i opptjeningstabellen til EB.

Noen EB-insidere som kan belyse dette, jeg vil ikke risikere å bli poengløs på den delen av turen.

Back