Lufthansa med første ordre på 748i

brendas

ScanFlyer Silver
Lufthansa med første ordre på 748i

Som annonsert av enkelte medier i går har dette nuh blir offentliggjort. Ordren gjelder 20 748i + 20 purchase rights, og 7 A340-600.

Lufthansa expands and modernises long-range fleet
Supervisory Board approves orders for 27 new aircraft

06.12.06
At its meeting today, the Lufthansa Supervisory Board approved orders for a total of 27 new aircraft. Twenty of those orders are for new long-range Boeing 747-8 jets, with deliveries scheduled to begin in 2010. A further seven Airbus A340-600 long-haul aircraft will be joining the fleet from 2008. Lufthansa has also taken out options on a further twenty of the B747-8 type. With the order placements, Lufthansa is underpinning its planned growth in intercontinental traffic and, simultaneously, replacing some of the existing aircraft in the fleet.
Kilde:
http://konzern.lufthansa.com/

Boeing Wins $5 Billion Lufthansa Order for New 747 Plane Model

By Susanna Ray

Dec. 6 (Bloomberg) -- Boeing Co., the world's second-largest maker of commercial aircraft, won an order from Deutsche Lufthansa AG for 20 of the planned 747-8 passenger planes, worth $5 billion at list prices, dealing another blow to European rival Airbus SAS.

The U.S. planemaker will deliver the first of the 467-seat aircraft in 2010, Lufthansa, Europe's second-biggest airline, said in a statement today. The airline also placed a smaller order for seven Airbus A340-600s, to be delivered in 2008 and 2009. The total of the orders is worth $6.9 billion, the airline said.
Kilde:
http://www.bloomberg.com/

LH vil ha ca 400seter i sine 748i, mot ca 500 i deres A380er.

Edit:
for de av dere som ønsker et bilde:
http://boeingmedia.com/

Re: Lufthansa med første ordre på 748i

Det var jo en positiv overraskelse:biggrin

Endelig fikk Boeing en kunde til 747-8I Grattis til Boeing og Lufthansa :cheers:

Jeg ser ikke helt for meg at KLM kommer til å gå for hverken A380 eller B748 slik det er i dag. De har jo allerede gjort det klart at på lang sikt skal B772 overta for B744 i deres flåte.

Originally posted by BU662
Na kan man vente flere majors som vil komme opp pa banen med ordre for 748I, jeg tenker pa JAL, ANA og ikke minst CX og BA som har allesamt store 747er flate.
Dette blir ikke den eneste ordren som kommer nei, men jeg ville ikke hatt så alt så store forhåpninger med å se JAL og ANA på den listen. Ikke med det første i alle fall, da begge har uttalt at de heller går for 77W. Dog, ting kan endre seg. CX er derimot en het kandidat, også BA, selvom sistnevnte faktisk også er rimelig interessert i A380.

Om en QF blir med er en annen sak, da kan det vaere avgjörende hvor mye range den nye 748i virkelig vil ha.
Sant, QF avfeide 748i idet Boeing forlenget den, noe Korean også gjorde. Men, Boeing jobber med å redusere vekta for å ta igjen de 270nm de tapte da de forlenget den, så vi kan ikke ekskludere QF 100%, ei heller EK... Dog, det ser ut til at QF i hovedsak vil konsentrere seg rundt A380 og 787 for long haul.

Nok en tanke kom opp.
747 blir vel som 737 til en Croco av flybransjen. Tida gar, mens flyene produseres og flys forsatt. Crocodiles of the skies...
Veldig sant Richard :)

Originally posted by Trety
Jeg ser ikke helt for meg at KLM kommer til å gå for hverken A380 eller B748 slik det er i dag. De har jo allerede gjort det klart at på lang sikt skal B772 overta for B744 i deres flåte.
Også 77W ;) (som KLM vil ha fått fem stk av i løpet av 2008-2009 om jeg husker rett.) Flertallet av 744ene KLM har er combier, tror bare fem stk er all pax 744, men jeg ville ikke ha ekskludert KLM helt likevel...

Forøvrig har det kommet inn enda fem nye (UFO)ordre på 747 denne uka.

Boeing photo release

061206a_lg.jpg

Merkelig ordre... Det var ikke mange som hadde trodd at det kom noen 346 med på denne ordren

LH har nesten aldri noe problem med å fylle opp sine 744, tror det ikke blir noe problem her heller. Lurer på hvor mye mer lønnsom den nye 748en blir...

Back