Lufthansa Cargo på ENZV

Re: Lufthansa Cargo på ENZV

Tok igjen for den flighten som fløy forbi SVG sist lørdag på grunn av crew mangel.

Jeg mener å ha lest at dagens fugl kom fra Frankfurt og skulle videre til Chicago. Så da lurer jeg på hva den tok med seg av varer til ORD.

Aner ikke hva den tok med seg, men så ut som det var mye cargo med inn og lite ut.

Nå var jeg der ute selv i går.... Det er ingen som egentlig vet svaret som ikke er inne i bransjen. Men en av de mest troverdige teoriene (etter min mening) var at crewet på B777 frakteren hadde gått ut på tid forrige lørdag (23. Juli) om de hadde mellomlandet på SVG og derfor fløydirekte til FRA istedet. Det vil si at cargo som skulle til USA fra SVG via FRA ikke ble plukket opp på lørdag?

Men igjen, dette er rene spekulasjoner!

Lufthansa Cargo - D-ALCM - 2016.07.27 - ENZV/SVG
by Pål Leiren, on Flickr

Du mener vel frakt som skulle fra USA (les Houston) til Sola. Det var helt klart mye mer frakt som kom inn enn som ble med ut.

Du mener vel frakt som skulle fra USA (les Houston) til Sola. Det var helt klart mye mer frakt som kom inn enn som ble med ut.

Har dessverre ikke fasiten her...

Men tipper at lasten som ikke kom til SVG på lørdag, da ble med til FRA. Det er heller ingen garanti for at denne lasten var med til SVG igjen fra FRA på dette flyet, da det likegreit kan ha tatt turen via OSL og videre med trailer derfra til SVG. Dersom du sjekker Lufthansa Cargo sine sider og ser på frakterutene, så har de en slik rute...

Men igjen, dette er rene spekulasjoner. Jeg er ikke i fraktebransjen! :)

Jeg vet heller ikke, men så selv at det var flere paller med frakt som kom inn til Sola, mens jeg kun så en container som var med ut fra Sola. Så det var nok for å levere frakt den kom hit for.
Noen her har kanskje fasit på hvor frakten opprinnelig kom fra? Jeg tipper Houston, men vet ikke.

Fikk en mail fra styrmannen ombord på denne flighten.

By the way, some of the speculation in your forum are correct (as far as Google Translate is precise enough). The reason for the MD11 to fly to SVG was some freight from Houston that has not been delivered last week because the flight went directly to Frankfurt. So a scheduled flight from Frankfurt to Chicago picked up those pallets and did a stop in Stavanger. And that was why we were there... :)

Skal og legges til at flight LH8188/GEC8188 flr FRA-IAH-ORD.....

Back