• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Lufthansa A340-600

SQ 777

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
1. november drar vi med LH ( JODA, er fortsatt mest aktiv med Skyteam, men har sidesprang hvis muligheten dukker opp på pris etc og LH gir full poengpott på Star-kontoen !! ) via FRA til MNL. FRA-CAN-MNL med deres A 340-600.

Også litt spennende å se den nye flyplassen i Canton ( det korrekte navnet på byen for vanskelig å skrive uten ordbok)..

Jeg undrer på om noen har erfaring med denn maskinen i LH-config ??

Har heller dårlig erfaring med deres 747-400 noe trange 31 ” pitch, og ( etter min erfaring ) veldig vonde seter.

Vet at de ikke har PTV,

31" pitch och ingen PTV - inte så bra, men very nice lavatories at the lower level! Hade inte förväntat mig en trappa och en liten nedervåning!

Heisann!

Gjør deg ingen store forventinger om å se CAN flyplassen, for transittpassasjerer får ikke forlate flyet mens det står i CAN. Så det blir fryktelig lange og mange timer i flyet. Har gjort det en gang, så nå foretrekker jeg å fly via BKK for å få en mellomlanding og pause i flyturen.

A346 er en splitter ny maskin. Trodde det var PTV i hvert sete på denne, men skal ikke si det sikkert da jeg satt fremme i Forretningsavdelingen av flyet og la ikke så mye merke til hvordan bermen der bak hadde det! :up:

Men litt stilig var det jo med trapp ned til toalettet som ligger i underetasjen.

Fløy LH turist (grøssss!!) i fjor fra BKK til MNL i 744, og det var egentlig helt greit for en 3 timers tur. Plassen er vel som innenriks i Norge vil jeg tro. Maten var enkel men det var ikke noe problem å få seg noen øl for å døyve smerten det var med å sitte bak gardinet. Tror jeg fikk i meg 5-6 øl på turen, som ca'en serverte med et smil hver gang jeg spurte "Darf ich frage für noch eine bier, bitte?"

God tur til de filipinske øer! Du kan jo prøve deg med en liten "Kumusta Ka?" til passkontrolløren eller andre filippinere du møter på din vei!

BF

Takk Bizflyer. Selv har jeg hatt noen turen dit med LH 747-400 og har samme oppfatning av "bak i bussen" som du har. Greiest var det for noen år siden da den gikk non-stop t/r FRA.

Egentlig skulle denne turen via BKK som vanlig da jeg booket. Men de endret flytype og lot den daglige ruta gå via CAN i stedet.

Uansett, der skal jeg fly Asian Spirit ut til Boracay/Caticlan med Dash 7. Det blir gøy uansett. Sist hadde jeg deres CN 235.

Neste gang blir det uansett KL med 777 som går non-stop AMS-MNL.

Hei igjen SQ777. Hadde regnet med at du hadde foretrukket Singapore AL. Kjerringa vil bare fly med dem. Utmerket service og VOD på turistklassen trekker opp. Selv har jeg bare sittet foran gardinet på SQ fra MNL via SIN til CPH og det var den beste flyturen jeg noen sinne har hatt!

Til Boracay har jeg pleid å fly Seair med deres LET410. Helt greit det. Nå har de fått nye Dorinere med 32 seter. Det var visst helt supert å fly med i følge en kamerat av meg som nettopp var der. Men Seair og Asian Spirit flyr jo side om side, og for den korte flyturen er det vel prisen som avgjør.

Har hatt mange fine turer til Boracay. Foretrekker Boracay Regency som hotell. Litt dyrt men helt supert. God plassering og fint svømmebasseng. Alfons bar er et utmerket sted for å sitte å se på livet som passerer forbi på beachroad samtidig som man nyter drikke av høy standard. Ellers er det Pier One ved Boatstation 1 som er det hotteste stedet der nede nå. Touristcenter ved boatstation 2 har også fått mye liv om kvelden. Prøv Pats Bar, Pizzaen på Hey Jude eller hygg deg på den engelske pub'en som ligger bakenfor som jeg ikke husker navnet på!
Hygg deg gevaldig. Skulle gjerne ha reist selv!

BF :nor

Hei BizFlyer, det er flott det er fler enn meg på forumet som anbefaler Boracay, så dere andre der ute bør tenke på denne muligheten.

http://www.boracay.com/

Joda siste to ganger fløy jeg SQ 777 via CPH og SIN. Da hadde jeg meget fordelaktige priser fra SQ ( Norge ) direkte. det kontoret er dessverre ikke lenger. Det er verdens beste selskap , ingen over, ingen ved siden.

Nå blir det Luftwaffe igjen, så mye å bespare på litt sjølpine.

Bodde selv sist på Boracay Regency, liker det godt og er der igjen 5. november for 5 dager.

Hei

Reidar

Back