LTR AW139, Molde helipad en vinterkveld

MFM

ScanFlyer Blue
Kastet et blikk ut av vinduet når jeg hørte et helikopter komme inn for landing, og i og med at jeg ikke har tatt noen bilder av denne enda kastet jeg meg på sykkelen og sykla de 100 metrene bort til sykehuset nok en gang. Ute var det bikkjekaldt, i allefall etter klesforholdene, men det kan man ikke alltid ta hensyn til =] Litt etter solnedgang betyr at mørket kommer fort, og bildene lider av en stigende grad av korn og støy, så dere får tilgi kvaliteten:

IMG_8014.jpg

Akkuratt ankommet, fremdeles lyst ute

IMG_8015.jpg

IMG_8016.jpg

IMG_8020.jpg

Heli med winglets :cool:

IMG_8023.jpg

IMG_8034.jpg

Hale med fjell og en sol som akkurat har gått ned

IMG_8040.jpg

Gikk fram og snakka litt med han som satt igjen i cockpit, AW139 har nå tatt over helt for Dauphin, og alle Dauphinene har blitt loser. Tok et par bilder av cockpit, og så kom resten av crewet tilbake og det var på tide å ta av

IMG_8042.jpg

IMG_8053.jpg

Crewet kommer nede i bakken (ses ikke på bildet) og nå begynner det å mørkne for alvor

IMG_8057.jpg

Motorene er i gang og sistemann er på vei inn

IMG_8076.jpg

Øker throttle og feier snø i alle retninger

IMG_8079.jpg

Liftoff, de var visst usikker på vinden, for de sjanglet en del de første meterne oppover

IMG_8080.jpg

Klatrer

IMG_8084.jpg

IMG_8085.jpg

IMG_8089.jpg

Dreier opp mot vinden, mens LDLT skjærer i øynene

IMG_8094.jpg

Holder litt..

IMG_8098.jpg

Og stikker

Takk for titten, nå er det hjem å behandle forfrysningene :)

Dette var flotte og stemnigsfulle bilder av en flott Helios.

Bra dokumentert! Fikk du tatt noen andre bilder fra interiøret, lurer på hvordan den ser ut baki.

Yngve

Takk for det, og joda, varmen er tilbake :) N-3PB, det ble ikke denne gangen, men nå som de er stasjonert uti havgapet her (også kjent som Vigra) på fast basis, vil de være innom mye, og da må man vel kunne få til et par bilder av baksetet også ;)

Et flott gjensyn med en "gammel" kjenning. Du har fått en fin bildeserie her.
AW139`n er bare et utrolig vakkert helikopter.

Håpe å se mange flere bilde-serier fra "heliporten".

Mvh. Dag

Back