LT gir muntlig disp til WF på Geiteryggen

Theaviator

The old Norwegian Viking
LT gir muntlig disp til WF på Geiteryggen

"Klouman sier de i dag har fått et muntlig tilsagn om dispensasjon fra Luftfartstilsynet om at Widerøe kan sette inn større fly på Bergens-ruta av flytypen Dash 8-300 til høsten. Dette er et 50-seters fly.

- Skien lufthavn AS har ikke kapasitet eller økonomisk anledning til å organisere tjenesten med røykdykkerlag i tillegg til utrykningsleder og slukkestyrke, skriver flyplassjef Henning Kloumann og får disp for kravet.

http://www.ta.no/nyheter/grenland/article6020940.ece

Last edited:
Re: LT gir muntlig disp til WF på Geiteryggen

Er belegget virkelig så bra der nå? I så fall en gledelig nyhet for WF og skal innrømme jeg ikke har hatt tro på at noen ville lykkes kommersielt derifra

Jeg har ikke noe statistikk, men magefølelsen er god.
At det ikke skal være grunnlag for trafikk fra Geiteryggen er for meg en gåte. Mye folk i området der. Men selvfølgelig, veien er også kort til Torp.

Gledelig for Widerøe, og også for jentene på Geiteryggen som gjør en fabelaktig jobb. Widerøe er en ren jentestasjon. Der er jentene både på innsjekk, gate, de laster flyene og de aviser flyene. En fantastisk gjeng!

Er belegget virkelig så bra der nå? I så fall en gledelig nyhet for WF og skal innrømme jeg ikke har hatt tro på at noen ville lykkes kommersielt derifra

Og så kan det vel være at de trenger 100-serien på Florø ;)

Reiser ofte med WF SKE-BGO-SKE og det er bra med passasjerer. Sist fredag var det fullt hus, tror det går ganske bra.

Last edited:
Men er det disp grunn at noen ikke har økonomi eller kapasitet. Hvor ble det av denne sikkerheten man snakker så høyt om i luftfarten?

Men er det disp grunn at noen ikke har økonomi eller kapasitet. Hvor ble det av denne sikkerheten man snakker så høyt om i luftfarten?

Uten at jeg kjenner detaljene vil jeg tro at Geiteryggen ikke har ønsket å bruke penger på kapasitet de ikke har bruk for. Det at de får dispensasjon beyt ikke automatisk at det går ut over sikkerheten.

Jeg har ikke tall på belegget, men jeg bruker ruten mye.
Og det er stort sett fullt på morgen og ettermiddags avgangene.

Men etter at DAT la ned ruten så vet jeg det er problemer med å få plass på visse avganger med WF sin 100 maskin.
Så er ikke sikker på om belegget er blitt noe bedre. Det er nok heller bare det at de har gått fra to operatører av Bergensruten til en. Og at det derfor kreves en større maskin for å ta unna visse avganger.
Er nok litt farlig å avfeie passasjerer med at det stadig er fullt. For da søker de Torp, og der har WF som kjent en konkurrent nå.

Og så kan det vel være at de trenger 100-serien på Florø ;)

Kan dei få disp til 300 på Florø også då? Såg på WF-facebook ein dag at nokon skreiv at somme avgangar frå Florø har 300, så kanskje dei alt er i bruk der?

Back