Loungeacsess uten EBG eller Dinerskort

...og selvfølgelig ikke OSL. Men ellers ser det bra ut. Har Diners og benyttet den er par ganger i BRU.

Prioritypass er vel noe av det dyreste loungetilgangsalternativet jeg har vært borti. Betale for medlemsskap og minst et par hundre kroner ved hvert besøk.

Da er det billigere å skaffe seg et Diners Club kort og besøke Dinersloungene uten noen tilleggskostnader. Det er helt supert på Kastrup iallefall.

BF:cool2

Satt og vurderte Diners, kun for loungetilgangens skyld, ifm. min USA-tur til sommeren.. Der borte gir Diners deg adgang til en to-tre lounger på IA; samt en på EWR - og det i en annen terminal enn den jeg skal til.. Prioritypass gir derimot tilgang til en rekke lounger der borte, bl.a. hos CO, UA, DL og NW..

Hos PP betaler man som nevnt litt per besøk, i tillegg til årsavgiften, og av det jeg har sett, ser det ut til at de stort sett gir tilgang til lounger, som man uansett kan slippe inn i ved hjelp av penger (F.eks. CO sine President Clubs, selger dagspass til $45).

Så for min del, som var på utkikk etter loungetilgang i US, så sparer man hvertfall inn dagspassprisen etter noen besøk...

Gjennom vårt Eurocard Platinum har vi automatisk tilgang til PriorityPass...så da skulle man være godt nok dekket.

Hva skal til for å få Eurocard Platinum....?

Din side skriver 500-600k i årsinntekt og krav om formue, mens nettsidene til Eurocard gir ingen info.
Litt inside her EB?;);)

Så er det å finne ut om man passer inn i denne beskrivelsen:

Europay Norge ønsket å rekruttere flere privatkunder til Eurocard Platinum. Kortet gir adgang til en rekke unike og eksklusive fordeler. Det markedsføres ikke, men holdes ”hemmelig” blant et fåtall inviterte kortkunder. Målgruppen er personer med høy inntekt, høy utdannelse, urban livsstil og mye reisevirksomhet. Kortet skal fremstå som et subtilt signal om suksess.

I en champagne-farget konvolutt finner du en sort/ hvit blyant med påskriften ”Bruk denne. Finn svaret”. Du skraper med blyanten for å få frem det skjulte budskapet: ”Ta del i en hemmelighet forbeholdt noen få…”. Bakerst ligger et personlig brev med invitasjon og fordelsbrosjyre.

Last edited:
Gjennom vårt Eurocard Platinum har vi automatisk tilgang til PriorityPass...så da skulle man være godt nok dekket.

Og hva slags PriorityPass medlemskap får man inkludert i kortet? Med Standard medlemskapet koster det jo fremdeles penger å komme inn i loungene...

Noen av oss trenger ikke et kort for å signalisere suksess.:cool:

Skjønner at de som reiser veldig mye i forretningsreiser og trenger mulighet til å slappe av og kunne jobbe har stor nytte og glede av lounge. Men går flyet på rute så holder en halvliter på en krakk i en bar med utsikt til flyene i massevis for meg. Og hvis ikke denne utsiktsmuligheten byr seg, så er det vel som regel både yngre og flottere damer å titte på utenfor enn inne i loungen også tipper jeg... :p

Koster NOK 1800 i året - alle kan søke! Det inneholder en av markedets beste reiseforsikringer - i tillegg til medlemskapet i blant annet Priority Pass...

Det er ofte problemet med slike super kort. Hadde Amex Platinum i jobben, da jeg skiftet jobb, måtte jeg seff betale dette selv. Amex skulle ha 399 dollar i året for det kortet! Nå tilbyr jo Amex litt mer enn bare lounge tilgang, dog fant jeg ut at det ikke var verdt det. 2X Star Gold gir meg tilgang til de beste loungene over hele verden. Hotel lojalitetskort med status gir meg bedre hotell fordeler enn slike super kort, samt at alle Amex har leiebil forsikring og reiseforsikring.

De begynner å bli mer og mer vannet ut disse kortene.

Jeg har et Mastercard Platinum som jeg prøvde å "flashe" med i loungene på Kastrup etter råd, og ble ledd av :-)

Mastercard i Norge gir ikke noen automatisk "Priority Pass" medlemskap, men vet at du får dette i feks. Danmark.

Det finnes over 100 forskjellige MasterCard i Norge...flere Platinum utgaver også - men bare ett - 1 - Eurocard Platinum.

Back