• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Lounge tilbud BGO

Hickok

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Er det noen som vet om det foreligger noen planer om å åpne buisness lounge på BGO? Det er jo tross alt etterhvert ganske mange fly daglig som flyr utenlands etterhvert, og tilbudet til de med fullprisbillett er jo temmelig stusselig vil jeg si.

Avinor har jo stor planer på Flesland som på de andre store flyplassene her i landet, men det skjer veldig lite og det er ingentind som er bestemt 100% ennå

Er det noen som vet om det foreligger noen planer om å åpne buisness lounge på BGO? Det er jo tross alt etterhvert ganske mange fly daglig som flyr utenlands etterhvert, og tilbudet til de med fullprisbillett er jo temmelig stusselig vil jeg si.

Mange??? Hva er så definisjonen på mange og utland? Jeg tror ikke det kan lønne seg særlig med en lounge.

Snu det på hodet da. Hvor mange utenlandsavganger der dette er aktuelt trengs det? Greit nok at det ikke er på langt nær like mange som på OSL, men det er nå fortsatt en god del. Hvis en ser ut av landet, så er det langt mindre flyplasser som har et slikt tilbud. Rommene er der, så det skal ikke så voldsomme inngrep til for å få dette til.

SAS hadde en lounge der når terminalen åpnet i 1988. Tror det het Scanorama lounge eller noe slikt den gangen. Den eksiserte ikke så veldig lenge. Mener at den forsvant fordi at Avinor trengte arealene til andre ting.

Det jeg virkelig savner på Flesland som jeg synes det er dårlig av SAS å ikke ha er en egen skranke for business/EBG. Det er faktisk utrolig at skandinavias 4. største flyplass ikke har bedre tilbud ved innsjekk for de som betaler for det. :old

-A

Har ikke SAS egne C-klasse og EBG-counters i BGO????? Det finner jeg ganske utrolig! Flyr ikke også LH en avgang eller to til BGO - heller ikke her noen C-klasse check-in? (Det er vel få C-klasse pax på LH-maskinen, men likevel). Sitter og gaper dersom det stemmer!

Hvorfor er det slik at utenlandsreisende fortjener å bruke lounge så mye mer enn innenlandsreisende?

Høres nesten ut som om det er LHR i dere diskuterer her, hallo, egen skranke for C og EBG kunder......hvor mange utenlandsavganger snakker vi om, noen få til CPH, et par? til LGW og en til FRA......

Høres nesten ut som om det er LHR i dere diskuterer her, hallo, egen skranke for C og EBG kunder......hvor mange utenlandsavganger snakker vi om, noen få til CPH, et par? til LGW og en til FRA......

Hvem sier at EBG'er eller fullpris-billetter ikke reiser innenlands?

-A

C bagdrop på OSL er i alle fall gull verdt, å kunne gå rett forbi til tider lang kø gjør reisen mye mindre slitsom.
Forrige uke kom jeg fra CPH og skulle videre til BGO. Lang kø på bagdrop, så ut til å ta 10-12 minutter. Jeg gikk bort til internasjonal business (?) som hadde null kø og leverte bagen. Hun spurte om jeg fløy biz og skulle til utland, jeg sa at jeg tror jeg hadde full flex og kom fra utland. Etter å ha sjekket booking-koden var det i allefall greit å levere der.

C bagdrop på OSL er i alle fall gull verdt, å kunne gå rett forbi til tider lang kø gjør reisen mye mindre slitsom.
Forrige uke kom jeg fra CPH og skulle videre til BGO. Lang kø på bagdrop, så ut til å ta 10-12 minutter. Jeg gikk bort til internasjonal business (?) som hadde null kø og leverte bagen. Hun spurte om jeg fløy biz og skulle til utland, jeg sa at jeg tror jeg hadde full flex og kom fra utland. Etter å ha sjekket booking-koden var det i allefall greit å levere der.

Denne bruker jeg på OSL ofte, at jeg bare løper rundt der, viser kortet og vips er jeg kvitt baggasjen. Absolutt bra at dette lar seg gjøre.

-A

Så du mener at fullpriskunder innland skal ha egen skranke??

Ja, hvorfor ikke? Når det ikke er fullpris- eller EBG-passasjerer så kan den benyttes til andre reisende.
Kortere tid til innsjekk er noe man nyter godt av i andre land hvis man har status eller reiser på dyr billett, hvorfor skal man ikke kunne gjøre det fra BGO? Er det janteloven i full blomst igjen?

Her er det ikke snakk om jantelov men fornuft. Hadde man sett behov for dette så hadde sikkert både BGO, SVG og TRD hatt egen skranke for C/EBG og egen bagdrop for lenge siden...men jeg kan tenke meg at volumet blir altfor lite i forhold til OSL.

Hvordan kan f.eks. da OK, som har egen innsjekk, SGS-handlet på OSL, ha en C-skranke på sin ene flight? Det er jo ikke noe problem for en C/EBG-skranke som tar overflow fra de andre skrankene når det ikke er noen C/Elites i kø! Og jeg vil da jammen tro det er en del EBGs i BGO også.

Her er det ikke snakk om jantelov men fornuft. Hadde man sett behov for dette så hadde sikkert både BGO, SVG og TRD hatt egen skranke for C/EBG og egen bagdrop for lenge siden...men jeg kan tenke meg at volumet blir altfor lite i forhold til OSL.

Det er ganske mange som reise fullpris innenriks fra BGO vil jeg tro, spesielt til OSL. I tillegg er det mange av os som er EBG takket være reiser utenlands og da er det ikke mye moro å stå bak 150 charter-turister i bagdrop...

-A

Jeg ANTAR at BGO har ganske stor andel C/fullpris pax. BGO er et knutepunkt på Vestlandet med tanke på oljeruta SVG-BGO-KSU.
*A har dessuten følgende avganger i ukedagene:
Aberdeen -3
Førde - 2
Frankfurt -2
Haugesund -2
Kristiansand - 6
Kristiansund -4
København -5
London -1
Molde - 3
Oslo -17
Sandefjord - 6
Sogndal - 2
Stavanger - 12
Stockholm - 1
Trondheim - 7
Ålesund - 3

Ikke så ille, egen bagdrop burde det helt klart være marked for, kanskje lounge også.

Back