LOT starter Oslo - Warszawa

Someone

Moderator
Medlem
Etter flere års fravær ser det ut som LOT kommer tilbake på OSL. Sists gang var vel med ERJ-145

WAW-OSL LO481 8:00-10:00 1234567
OSL-WAW LO482 10:40-12:40 1234567
WAW-OSL LO483 16:50-18:50 12345-7
OSL-WAW LO484 19:40-21:40 12345-7

Oppstart onsdag 28 mars etter hva jeg finner av billetter. 13 ukentlig, da med 2x daglige unntatt lørdag som er 1x. Flytype som vises i systemer er Embraer E195, men antar det ikke vil overraske om det er en viss fleksibilitet her

Re: LOT starter Oslo - Warszawa S18

Dette har ligget i kortene en god stund. LOT er selvsagt hjertelig velkomne tilbake til OSL! :cheers:

Det er mye trafikk mellom Norge og Polen, i tillegg åpner det seg mange muligheter for transfer i østlig retning via WAW. Forhåpentligvis vil ruta gå bra.

Endelig skal det bli mulig å reise med *A direkte til Warszawa fra OSL. Relativt ok tider også. Brukt mye SAS/LOT via CPH. Det blir det slutt på nå. Ingen overdrivelse å si at på strekningen WAW-CPH har nordmenn utgjort en vesentlig del av passasjergrunnlaget.

Endelig skal det bli mulig å reise med *A direkte til Warszawa fra OSL. Relativt ok tider også. Brukt mye SAS/LOT via CPH. Det blir det slutt på nå. Ingen overdrivelse å si at på strekningen WAW-CPH har nordmenn utgjort en vesentlig del av passasjergrunnlaget.

Bra tider ja, man kan eksempelvis dra OSL-WAW-KRK t/r uten å måtte bruke to formiddager på fly. 19:40 ut gjør at man rekker middag med familien før man drar.

Flotte nyheter! Håper de kommer med noe skikkelig åpningstilbud ☺

Hvor mange års pause har LOT hatt på denne ruta?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Gode nyheter. Jeg er ny i Warszawa og Norwegian har hatt gode rutetider til nå. De har hatt ganske sen avgang fra Oslo og påfølgende retur, tidligere på søndager. De har valgt å rasere sitt eget tilbud fra vinterprogrammet ved å flytte avganger til formiddagsavganger. Det har ikke vært avgang på lørdager til nå. Wizzair har ikke hatt veldig mye bedre tider enn Norwegian, Ryanair har mye ulikt, men jeg unngår helst sistnevnte.

LOT la ned OSL-WAW våren 2008, altså blir det 10 års pause.

SAS la vel også ned rundt de tider, deres rute varte imidlertid ikke like lenge. Husker jeg hadde en t/r med LOTs Embraer 145 på den ruten rundt 2002 - kan ikke ha vært mye økonomi i slikt.

Skal bli spennende å se hva det betyr for DY. Har selv en bedre halvdel som er fra WAW og vi betaler gjerne noen hundrelapper ekstra for bedre rutetider. Har ofte foretrukket å reise via København med SK da DY enten har gått grise sent (lite barnevennlig) eller midt på dagen.

Skal bli spennende å se hva det betyr for DY. Har selv en bedre halvdel som er fra WAW og vi betaler gjerne noen hundrelapper ekstra for bedre rutetider. Har ofte foretrukket å reise via København med SK da DY enten har gått grise sent (lite barnevennlig) eller midt på dagen.

DY går nå sent, men ganske bra tider. Det endrer seg snart til totalt ubrukelige tider, sen morgen/midt på dagen.

Det virker som DYs "dagtidstabell" kun gjelder vinterhalvaaret. Fra sommerprogrammet er det tilbake til den bedre "kveldstabell"

Noen som fikk bilde av første landingen i dag?

Ellers som har noen indikasjoner på belegget?

Jeg fikk det ikke med meg, men gleder meg til å prøve denne i C tur retur 5-6/April.

I dag meldes det de kommer med en 737-400 på LO481/482. Skal være SP-LLF i følge spotterne på Facebook, som er an av få maskiner i dag som har til felles med LN-TUA at den har vært på FBU....

SAS starter også OSL - WAW i morgen.

Har stort sett brukt SK ved besøk hjem til Norge, så skal bli greit med gode tilbud direkte med nogenlunder vettuge rutetider.

Back