LOT skal kjøpe nye mellomdistansefly

Trdfly

Moderator
Medlem
LOT skal kjøpe nye mellomdistansefly

B737MAX er naturligvis forhåndsfavoritt, men også A320neo, E-jet E2 og CS-series er også under lupen hos LOT...
Polske LOT lægger an til at købe nye mellemdistancefly. Indkøbet kan mere end fordoble størrelsen af flyflåden hos det restrukturerede selskab.

En ordre på mellem 40 og 60 mellemdistancefly. Det er hvad det polske Star Alliance-medlem LOT Polish Airlines har på bedding. Det skriver Air Transport World.

LOT har de senere år været gennem en større restrukturering. For at få lov til at modtage statsstøtte til redningsmanøvren har LOT lovet EU-Kommissionen ikke at udvide sin kapacitet eller åbne nye ruter før starten af 2016. Men når den karantæneperiode er overstået, så agter LOT tilsyneladende at give den gas.

Selskabets direktør Sebastian Mikosz fortæller til magasinet, at LOT går efter at placere ordren i starten af 2015. Hvem der får ordren står helt åbent.
http://www.check-in.dk/-lot-paa-vej-paa-storindkoeb#.VH-h1DGG-So

Re: LOT skal kjøpe nye mellomdistansefly

Jeg undrer mig bare over, hvad i alverden LOT skal bruge SÅ mange fly til...

hilsen Ole

Ser for meg at Bombardier kan stikke av med denne ordren hvis de spiller kortene sine rett. Men Embraer E2 er nok også en sterk kandidat hvis en ser på nåværende flyflåte.

LOT har jo kun følgende fly nå:
Boeing 737-400 3 stk, de fleste leid ut
Boeing 787-8 6 stk
Embraer E170 22 stk
Embraer E190 6 stk

TOTAL 37

Med andre ord blir dette en kraftig økning av flåten, og Bombardier C-series kan dekke E-jets til 737-700 størrelse

Planet omfatter en kraft vekst av hub i Warszawa fr o m 2016 - gjenåpning av flere ruter som blev stengt på grunn av restruktureringskrav, samt åpning av flere helt nye ruter, også interkontinentale, til Asia og Amerika.

LOT tenker å bestille mer 787, slik at deres antal kunne vekse opp til 16... Ja, helt utrolig, men enligt analyser trafikk til og fra Polen skal fortsatt vekse kraftigt i kommende ti år. Problemet er at flyplassen i WAW har en begrenset areal, kun 10 787 kan bli parkert samtidigt, og det er nesten umulig å utvide den, kanskje opp til 12 plasser max.

LOT har luktet godt på OSL under konferanser i våres og høst.
La oss krysse fingrene for at de er tilbake S16.

Jeg trodde dette flyselskapet hadde store økonomiske problemer? Hyggelig om det er snudd - alternativt er det kanskje en slik satsing som må til for å løfte selskapet. Men de trenger uansett en god del ruter med svært god inntjening om slike satsinger skal gi mening.

Jeg trodde dette flyselskapet hadde store økonomiske problemer? Hyggelig om det er snudd - alternativt er det kanskje en slik satsing som må til for å løfte selskapet. Men de trenger uansett en god del ruter med svært god inntjening om slike satsinger skal gi mening.

De har jo nettopp vært gjennom en ganske kreftig spareplan, samt vel fått mer penger, så er vel dette som hjelper

Ellers så ser jeg de stadig leier ut noen av deres 787. Først til Finnair, så Norwegian og til våren skal Air Europa bruke dem på noen av sine ruter fra Madrid til Sør Amerika

Back