Lørdag og sol:-)

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Lørdag og sol:-)

God morgen fra Gjøvik - her fant vi igjen både sol og blå himmel - som vi ikke har sett siden vi var i Italia. Nå kaffe, forum før resten av huset våkner. Frokost før vi setter kursen hjemover - skal se soltaket må benyttes. Glad påsk!

Re: Lørdag og sol:-)

Mornings fra Beitostølen. Yr påstår solen skal dukke opp, så kanskje jeg endelig får brukt for solkremen jeg tok med? Påskerenn og pølsegrilling på programmet. Ha en fin dag.

God morgen fra Gudbrandsdalen, nærmere bestemt dalens østside, på fjellet, mellom Vinstra og Kvam. Siste dag med vintertid, så da får vi trene ved å stå opp tidligere i dag. Snart skal vi av gårde for å handle i Vinstra, både mat og noen komponenter til solcelle anlegget. Vi drar tidlig, med håp om å rekke en liten skitur, før 2 hyttenaboer kommer til påskeaften middag senere i kveld. Vi blir totalt 10 til bords.
Ha en fortsatt trivelig påskeaften.

Da er det lørdag og solen skinner innimellom her i havet.

-11 grader ute med wind chill på -21. Det merkes på utstyr som har begynt å fryse fast og masse sensorer som gir feile verdier. Hvertfall lite vårfølelse her oppe i kalde nord.

Utover dagens maskin i ettermiddag så er det Indrefilet og Skalldyr buffe på menyen til middag. Så dagen i dag blir vel å vente til dagen er over middagen kan inntaes.

God Påske

God morgen fra Kongsberg.

Grått og trist her i dag med regn og 2 grader. Det blir nok en dag med mest inneaktivitet ja. Skal prøve å få jobbet litt og så blir det nok en økt med puslespillet etterhvert.

God lørdag fra Gøteborg. Frokost snart og så Viggo Valles siste påskalabyrint på tv (ja de har NRK1 på dette hotellet) og så utsjekk, pitstop innom Systembolaget og så skal det VY busses hjem til Oslo. Kjenner jeg norske myndigheter rett så stopper de bussen og skal ID sjekke alle (nordisk passfrihet du liksom) . Husker jeg tok den bussen under covid 19 sommeren 2021 - det var ekstra ille da da alle som ikke hadde to doser innabords måtte covid testes i tillegg. Husker det faktisk irriterte vettet av sjåføren, å følge rutetabellen var det bare å glemme den gang.

Jaja men svenske dørvakter er jo også et kapittel for seg selv også. De eneste som har de yrkene i Sverige virker som overdrevne bola menn og så har de i Sverige i motsetning til Norge en viss politimyndighet også og går i uniformer som ikke er så langt unna de politiet bruker. Men så er ikke Sverige fremmet for å gi Securitas skarpe våpen (såkalte skyddsvakter) . Alltid facsinerende å se forskjellen mellom våre to land. Ha en fin påskeaften

God ettermiddag fra Chiang Mai. Rolige dager på hytta. Dagens lille utflukt var til en kaffebar et stykke utenfor byen. Eieren er mer enn middels interessert i biler og annet motorisert materiell. Gikk en runde på tomta og blant en mengde biler i ymse tilstand fant jeg også en stjernemotor delvis skjult under en presenning. Fikk også en liten titt inni garasjen som inneholdt mye snacks. I morgen blir det en litt lenger utflukt inkludert overnatting. Ha en finfin påskeaften[emoji214]
92b3b00a66c500abc4c3839b03d8ac1e.jpg

God ettermiddag fra Bangkok der vi defintivt har sol, og 35 grader. Deilig å være tilbake her. 6 år siden sist og ting skjer som at rabbitkortene er endret på Skytrain og at elvebåtene stort sett har blitt ordentlige ferger. Nytt stopp for Grand Palace er det også. Aldri sett så mange mennesker der som i dag.

Noen som vet om et laundry nær Radisson Blu?

G’morgen, ja .. Her mobbes jeg av en 40-kilos berner som vil gå tur .. Får ikke gjerde på et par uker ennå, så det blir en del ekstra skritt.

På radioen synges det om tanntråd i Montana ..

God morgen fra vestkysten. Har ikke turt å kikke ut ennå - de lærde og de lokale strides om hvordan dagens vær skal bli. Litt pause for en ganske rød panne kan vel uansett være lurt. Det ble herlig frokost på en PGA klubb i går og middag på Tommy Bahama borte i El Paseo på kvelden - sterk Florida feeling.

Planen om en lowcost-dag ble forsterket av at årets andre CT tikket inn i natt så da blir det 5 dollar margaritas og biff på Longhorn.

God morgen fra vestkysten. Har ikke turt å kikke ut ennå - de lærde og de lokale strides om hvordan dagens vær skal bli. Litt pause for en ganske rød panne kan vel uansett være lurt. Det ble herlig frokost på en PGA klubb i går og middag på Tommy Bahama borte i El Paseo på kvelden - sterk Florida feeling.

Planen om en lowcost-dag ble forsterket av at årets andre CT tikket inn i natt så da blir det 5 dollar margaritas og biff på Longhorn.
Om du har bodd fast i California hadde det nok blitt mer Happy Hour på deg. De skattene er ikke for sarte sjeler.

God dag fra Lillestrøm. Her har man vært en tur og handlet og tatt en tur på kontoret. Bilen skal returneres og ny hentes på tirsdag morgen, så den gamle måtte tømmes for skrot. Har hatt den 3 år og de får da tilbake en bil med ca 15.000km på måleren, helt urørte sommerdekk og jeg så nettopp at plasten fremdeles var på gulvmatter og sånt. De bør bli fornøyd, for å si det slik.

Nå litt indretjeneste før det blir grillpølser, Nordlandspils og Konvoi på TV.

"Netflix & Grill", på en måte.

Ha en best lørdag

Nå litt indretjeneste før det blir grillpølser, Nordlandspils og Konvoi på TV.

"Netflix & Grill", på en måte.

Lillestrøm - nesten som South Carolina!

Attachments

• lille.jpg
    lille.jpg
    115.9 KB · Views: 152

Om du har bodd fast i California hadde det nok blitt mer Happy Hour på deg. De skattene er ikke for sarte sjeler.

My man ! Det er jo fantastisk at dere utenfor de 3 delstatene langs vestkysten er villige til aa betale deres andel av forsvarsutgiftene, vi har betalt 60% altfor lenge, saa du er villig til aa la oss betale mindre skatt og tar din del av regningen - utmerket !!

Akkurat ferdig med skatten for 2023 og har bidratt en splitter ny Range Rover til forsvarsutgiftene i 2023, kunne godt tenke meg at den stod i oppkjoerslen og setter pris paa at dere endelig tar deres del av kaka, akkurat som Trump ber Russland ta over de landene som ikke betaler 2% av Nato utgiftene, og du og jeg vet veldig godt hvilket land Trump og Putin tenker paa, Norge som ikke bidrar 2% og som er det eneste Nato landet som har hvar Putin trenger, isfrie havner og grense mot Russland

My man ! Det er jo fantastisk at dere utenfor de 3 delstatene langs vestkysten er villige til aa betale deres andel av forsvarsutgiftene, vi har betalt 60% altfor lenge, saa du er villig til aa la oss betale mindre skatt og tar din del av regningen - utmerket !!

Akkurat ferdig med skatten for 2023 og har bidratt en splitter ny Range Rover til forsvarsutgiftene i 2023, kunne godt tenke meg at den stod i oppkjoerslen og setter pris paa at dere endelig tar deres del av kaka, akkurat som Trump ber Russland ta over de landene som ikke betaler 2% av Nato utgiftene, og du og jeg vet veldig godt hvilket land Trump og Putin tenker paa, Norge som ikke bidrar 2% og som er det eneste Nato landet som har hvar Putin trenger, isfrie havner og grense mot Russland

Øøøh, vi betaler alle den samme føderale skatten, jeg har nok og gjort det samme som deg der. Jeg snakker om state tax og city tax. Vet ikke om PSP har noe mer der, men f eks OC har en ekstra skatt på toppen. Samme som alle boroughs i NYC.

Back