Lønns- og arbeidsvilkår hos Flyr

Polaris

Free Luigi

Attachments

  • Bildschirmfoto 2021-06-04 um 22.34.30.png
    Bildschirmfoto 2021-06-04 um 22.34.30.png
    207.7 KB · Views: 1,201
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Den samme forbundslederen skal forhandle med SAS til neste år. Han har jo nå «godkjent» lønninger som er vesentlig lavere enn hans egen. Dette blir interessant å følge med på.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Sikkert lett for meg å si, men skambud på 750k når man er på NAV....
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Sikkert lett for meg å si, men skambud på 750k når man er på NAV....
Det er også høyst ulovlig å avslå tilbud om jobb når man mottar dagpenger og er registrert som arbeidssøkende på NAV. Myndighetene burde nok etterforske disse trygda Norwegianpilotene litt fremover, istedenfor å ulovlig fengsle uføre som har vært en tur i Spania.
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Sikkert lett for meg å si, men skambud på 750k når man er på NAV....


Ja, den lønna de ble tilbudt var betydelig lavere enn det de hadde tidligere, men å mene at 750K er «nedverdigende» sier mye om miljøet enkelte i dette miljøet sirkulerer i, og ikke minst sier det noe om hva de samme sikkert tenker om «bermen» som må leve med mindre enn 1 mill i lønn.
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Ja, den lønna de ble tilbudt var betydelig lavere enn det de hadde tidligere, men å mene at 750K er «nedverdigende» sier mye om miljøet enkelte i dette miljøet sirkulerer i, og ikke minst sier det noe om hva de samme sikkert tenker om «bermen» som må leve med mindre enn 1 mill i lønn.

Og vesentlig mer enn 62,4% av 6G...
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Ja, den lønna de ble tilbudt var betydelig lavere enn det de hadde tidligere, men å mene at 750K er «nedverdigende» sier mye om miljøet enkelte i dette miljøet sirkulerer i, og ikke minst sier det noe om hva de samme sikkert tenker om «bermen» som må leve med mindre enn 1 mill i lønn.
https://www.nrk.no/nordland/flyr-ha...-pilot-kritiserer-tidligere-tilbud-1.15519551

Også litt komisk at man mener man er verdt så mye mer fordi man innehar ”spisskompetanse ”
Tilbudet jeg og flere andre fikk av Flyr, var et skambud på spisskompetanse i Norge.

De fleste skjønner vel at spisskompetanse kun er verdt noe så lenge noen har bruk for den. Piloter er ikke akkurat mangelvare for tiden.
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Er en grunnleggende forståelse av forholdet mellom tilbud og etterspørsel mangler vel her.....
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Er en grunnleggende forståelse av forholdet mellom tilbud og etterspørsel mangler vel her.....

Det er ikke helt uvanlig blant grundere i flybransjen. Noen går på trynet, noen går skikkelig på trynet, og noen få balanserer på linja over avgrunnen uten å falle ned og kommer i land på den andre siden.

Vi får se.
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Det er ikke helt uvanlig blant grundere i flybransjen. Noen går på trynet, noen går skikkelig på trynet, og noen få balanserer på linja over avgrunnen uten å falle ned og kommer i land på den andre siden.

Vi får se.
Jeg tenkte mest på han piloten som sutret over 750k i lønn, men det kan vel gjelde oppover i systemet også :)
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

750k, er det virkelig en vanlig lønn som styrmann?

Ikke mye på klage over på det.
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Dette var snakk om en kaptein med vel 20 år i luften.

Plenty av kapteiner som har måttet ta den tunge veien over i høyresetet som nyansatt etter en konkurs eller to ...
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Plenty av kapteiner som har måttet ta den tunge veien over i høyresetet som nyansatt etter en konkurs eller to ...

Jeg har litt problemer med å forstå at man må starte på scratch når man begynner i nytt selskap. Jeg skjønner at det har med senioritetslister, men erfaringen er nå uansett der selv om den er opparbeidet i et annet selskap og selv om SOP'ene kan være noe forskjellige så er det ikke så forskjellig at det rettferdiggjør å fjerne all ansiennitet. Å lære seg nye rutiner når man bytter jobb er jo helt standard praksis på landjorda, men erfaringen man besitter får man uansett med seg (når det er relevant for jobben, noe det vil være for en kaptein/styrmann)
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Plenty av kapteiner som har måttet ta den tunge veien over i høyresetet som nyansatt etter en konkurs eller to ...

Hva er vanlig lønn for en kaptein? Hos DY for eks, før korona.

Om man ikke klarer å leve av 750K, så har man uansett prioritert feil i livet.
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Hva er vanlig lønn for en kaptein? Hos DY for eks, før korona.

Om man ikke klarer å leve av 750K, så har man uansett prioritert feil i livet.

Han her tjente jo allerede 1,2 millioner hos DY (men var vel permittert?).
 
Back
Top