London; Copthorne Tara Hotel V Doubletree by Hilton London

Fjordheim

ScanFlyer Blue
God kveld,
Jeg skal på en konferanse i London litt senere på året og arrangørene har inngått avtaler med Copthorne Tara Hotel og Doubletree by Hilton London. Ser for meg ut til at begge hotellene har god standard.

Er det verdt å betale 55£ ekstra per natt for Hilton hotellet (skal være der 3 netter så differansen totalt blir 165£).

Ingen big deal, men er det noen som har noen erfaringer med disse hotellene?

Begge ligger jo relativt sentralt til, førstnevnte i Kensington, mens Hilton hotellet ligger enda mer sentralt til i Westminster, og m.t.p. at konferansen foregår på QE II Conference senter i Westminster burde man kanskje betale de ekstra 165£?

Tips & erfaringer mottas med takk.

Mvh
Fjordheim

Vel, dersom Copthorne Tara ikke har pusset opp nylig så ville jeg ligget langt unna... :) Hotellet virket veldig slitent sist jeg bodde der (men det er snakk om 4-5 år siden), men ligger veldig kjekt til ved High Street Kensington. Skal du imidlertid være på konferanse på QE II conference center så ville jeg definitivt betalt 165 pund ekstra. Eneste grunnen til at jeg ville valgt det Copthorne Tara er om jeg skulle delta på noe i nærheten.

Jeg har en kompis som bodde på Doubletree Westminster. Siden han var "gullkunde" så fikk han en juniorsuite, og det så rett og slett meget bra ut. Milevis bedre Copthorne Tara! Da slipper du også med 1km spasertur til konferansen, heller enn å ta tube'en.

Alternativt så kan man søke på lastminute.com og se om du finner en top secret deal på Intercontinental Westminster (let etter følgende beskrivelse: "Luxury 5* hotel in the heart of Westminster - 5* - London"). Jeg har sett dette hotellet ned i 160 pund per natt, noe jeg oppfatter som meget gunstig. Det er også rett rundt hjørnet fra QEII.

Last edited:
Støtter TOS 100% her - har bodd på Tara noen ganger, og det er skikkelig slitent - men bra beliggenhet (hvis du skal i nærheten) Rommene er rett og slett guffene.

TOS & SudCaravelle;

Takker så mye for kjapp tilbakemelding.

Konferansen er ikke før i september, men slik jeg forstår det så er det et begrenset antall rom avsatt til (konferanse) avtalepris, så da får man bestille et enkeltrom på Doubletree by Hilton.

Avtaleprisen er forøvrig 215£. Ikke så gælig når "det gamle SAS hotellet i Oslo" krever NOK 3335 for enkeltrom under Nor-Shipping i juni (rent ran spør du meg men det er det eneste som er ledig i sentrum akkurat nå, utenom gamle perimnalen)

Back